Gedaan met laden. U bevindt zich op: Transitiepremie - Prestarterstraject aanbieden

Transitiepremie - Prestarterstraject aanbieden

Wilt u als opleidingsverstrekker of dienstverlener een prestartertraject aanbieden aan kandidaat-zelfstandigen in het kader van de transitiepremie? Dan moet uw traject vooraf erkend worden door de Vlaamse overheid.
 

Hoe vraagt u een erkenning aan?

  • Stap 1

    Vraag het aanvraagdossier aan bij het Departement Werk en Sociale Economie (DWSE). Mail daarvoor naar transitiepremie@vlaanderen.be(opent in uw e-mail applicatie).

  • Stap 2

    Vul het aanvraagdossier volledig in en onderteken. Alleen volledig ingevulde dossiers kunnen worden goedgekeurd.

  • Stap 3

    Dien uw ingevulde en ondertekende aanvraagdossier in bij het Departement Werk en Sociale Economie (DWSE) via transitiepremie@vlaanderen.be.(opent in uw e-mail applicatie)

    Er zijn 3 aanvraagperiodes per jaar. De uiterste indiendata zijn:

    • 15 januari
    • 15 mei
    • 15 september.
  • Stap 4

    De commissie Transitiepremie:

    • controleert of uw opleiding in aanmerking komt als prestarterstraject
    • adviseert de minister van Werk over uw dossier. De commissie geeft alleen advies over volledig ingevulde dossiers.

    De commissie Transitiepremie bestaat uit het DWSE, VDAB en het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO). Ze waakt over de vormelijke en inhoudelijke criteria die in het besluit van de Vlaamse Regering worden opgelegd aan de dienstverleners en de prestarterstrajecten.

  • Stap 5

    De minister van Werk beslist over de goedkeuring van uw aanvraagdossier.
    Als de minister uw opleiding goedkeurt als prestarterstraject: