Leading others
- Opleidingsverstrekker
- OGON CONSULTING SERVICES
- Registratienummer
- ODB-1002118
- Geregistreerd
- op: 12 november 2021
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
- Vlaams opleidingskrediet
Aantal uren: 369 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: ja
Mentoropleiding: nee
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof(opent in nieuw venster), Vlaams opleidingskrediet(opent in nieuw venster) en opleidingscheques voor werknemers(opent in nieuw venster)
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP). In de aanvraag van de opleidingscheque wordt automatisch de opleidingscode ODB-P00001 ingevuld.
Opleidingskrediet: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan je volgen met Vlaams opleidingskrediet. Hou er wel rekening mee dat u deze opleiding enkel mag volgen als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP).
Modules
De opleiding bevat 10 uur contactonderwijs en wordt voorafgegaan door het invullen van een zelfevaluatie. Ook jouw medewerkers, (collega's) en leidinggevende vullen een vragenlijst in die in kaart brengt hoe jij vandaag je rol als leader opneemt en op welke punten je nog groeimarge hebt. In de vorm van een individueel rapport ontvang je, op basis van deze bevraging, een analyse van jouw competenties. Tijdens de opleiding overlopen we dit rapport en analyseren we jouw kwaliteiten en groeipotentieel. Je verlaat de opleiding met een helder ontwikkelingsplan, waarmee je in je werkcontext aan de slag kan. Hierin staan ontwikkelpunten beschreven en de manier waarop je hieraan in de toekomst kan werken. In de opleiding wordt je door je collega deelnemers ondersteunt in je leren. Je zal je resultaten en doelstellingen bespreken in groep en hierin gechallenged worden, niet alleen door de trainer, maar ook door de andere deelnemers. Na de training ga je gesprekken aan met je N+1 om je te laten coachen op je doelstellingen.
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- Ken je de employee life cycle
- Kan je de onboarding van nieuwe medewerkers vlot laten verlopen
- Kan je met behulp van een skill-matrix in kaart brengen welke competenties binnen je team nog verder ontwikkeld kunnen worden.
- Ken je de kritische stappen in he opzetten van de succession planning in jouw team.
- Kan je peilen naar het engagment binnen het team en dit samen me hen bespreken.
- Heb je inzicht in wat jij kan als leidinggevende om te retentie van je medewerkers te bevorderen.
De training bevat 4 uren e-learning, 16 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- inzicht in hoe mensen leren en ontwikkelen
- de vaardigheden om leerbehoeften bij je medewerkers te detecteren en hier de juiste leerstrategie aan te koppelen.
- kennis over manieren om het leren een plaats te geven in het dagelijks functioneren van het team
- kennis van coachingstechnieken, zowel voor formele als informele coaching
- kan je meer structuur brengen in je coachingsaanpak
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt.Na deze training heb je:
- inzicht in de dynamieken die ontstaan binnen teams en de impact van vertrouwen op het teamfunctioneren
- ben je vertrouwd met het concept 'psychologische veiligheid' en weet je hoe je dit als leidinggevende kan bevorderen
- heb je inzicht in de verschillende fasen in de teamontwikkeling
- heb je de vaardigheden om je team binnen de verschillende fasen de juiste ondersteuning te bieden
- ken je manieren om samen met het team het teamfunctioneren te bespreken
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- inzicht in hoe werkplekleren en sociaal leren ontstaat
- kennis van verschillende manieren om een (leer-)netwerk op te bouwen
- een zicht op de verschillende tools die kennisdelen kunnen faciliteren
- heb je de vaardigheden om binnen jouw werkcontext kennisdeling en expertise uitwisseling te stimuleren
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- zicht op de leidende waarden en (gedrags-)principes van jouw bedrijf
- inzicht in de relatie tussen je persoonlijke waarden en die van de organisatie waarbinnen je werkt
- inzicht in wat het betekent om ambassadeur te zijn binnen je bedrijf
- de vaardigheden om je rol als ambassadeur op te nemen binnen jouw werkcontext
- de vaardigheden om de waarden en cultuur van je bedrijf te laten leven in jouw team
- bedrijfswaarden kunnen doorvertalen en laten meewegen in beslissingen die je neemt, processen die je opzet, doelstellingen die je formuleert en uitkomsten die je evalueert.
De training bevat 4 uren e-learning, 24 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt en een halve dag ingaat op hoe je deze nieuwe manier van werken kan implementeren in uw team. Na deze training heb je:
- Tools en technieken om te zorgen voor een duidelijke en gedragen teamorganisatie.
- Een visueel management systeem om al de activiteiten en resultaten van uw team(s) participatief te kunnen coördineren en opvolgen.
- Een duidelijke vergaderstructuur.
- Verbeterideeën om specifieke meetigns (1-on1, daily briefing, teamoverleg,....) efficiëter en met meer impact te laten verlopen.
- De vaardigheden om een vergadering voor te bereiden, te faciliteren en af te sluiten.
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je: - Een duidelijke zicht op de elementen die de structuur binnen een vergadering kunnen brengen - de vaardigheden om te werken met een dashboard - inzicht in hoe je vanuit jouw rol een bijdragen kan doen aan het faciliteren van vergaderingen
De training bevat 4 uren e-learning, 16 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je: - kennis van het proces van een verkoopsgesprek - inzicht in de verschillende stappen die je te nemen hebt om een verkoop te sluiten - de vaardigheden om actief te luisteren naar je klant - de vaardigheden om een gepaste argumentatie op te bouwen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt . Na deze training heb je:
- de vaardigheden om het vertrouwen van je klant te winnen
- de vaardigheden om actief te luisteren naar je klant om zo diens belangen, zorgen en behoeftes in kaart te brengen.
- de vaardigheden om de USP van je bedrijf op een energieke manier over te brengen aan je klant
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt . Na deze training heb je:
- kennis over wat het betekent om voor je klant Trusted Advisor te zijn
- de vaardigheden om het vertrouwen van je klant te winnen en zo een duurzame relatie met je klant op te bouwen
- inzicht in het aanbod van je bedrijf
- de vaardigheden om het aanbod van je bedrijf op een energieke manier over te brengen aan je klant
- de vaardigheid om de vraag van de klant te matchen aan de juiste dienst - kennis van de tools die je kunnen ondersteunen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. In deze training:
- leer je wat het belang van een strategie is voor een bedrijf
- analyseer je de bouwstenen van een strategie
- leer je een strategie op een inspirerende manier uit te leggen en deze levend te houden
- ontwikkel je de vaardigheden om een strategie te vertalen naar individuele en teamdoelstellingen
- leer je de vaardigheden om een strategie te implementeren in jouw werkcontext
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je: - kennis over wat het betekent om voor je klant Trusted Advisor te zijn - inzicht in hoe jij je rol als Trusted Advisor kan opnemen - inzicht in het aanbod van je bedrijf -de vaardigheden om het aanbod van je bedrijf op een energieke manier over te brengen aan je klant - kennis van de tools die je kunnen ondersteunen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je: - inzicht in hoe je verschillende accounts kan beheren - de vaardigheden om een account team op te stellen - inzicht in het web of influence - kennis van de tools die je kunnen ondersteunen - de vaardigheid om jaarplanningen op te stellen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je: - inzicht in complexe verkoop - de vaardigheden om een strategisch plan uit te werken - inzicht in de impact van verandering en invloed van mijn klant - de vaardigheden om een netwerk binnen je prospect/klant op te bouwen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. In deze training:
- ontdek je nieuwe, klantgerichte en competitieve opportuniteiten op het vlak van systemen, processen, producten en diensten.
- leer je jouw creatieve talenten (verder) te ontwikkelen en in te zetten om problemen op te lossen en opportuniteiten te ontdekken en/of te ontwikkelen. Hierdoor zal het rendement van jouw onderneming sneller stijgen.
- zal jouw manier van denken blijvend veranderen. Je leert denken zoals jouw klanten en je kan ‘wat de klant wil’ en ‘waar jouw bedrijf naartoe wil’ optimaal op elkaar afstemmen.
- zal je de reële behoeftes en waarden van jouw klanten beter leren doorgronden en zo de kans op falen sterk verminderen.
- leer je de complexiteit te aanvaarden en op een positieve manier om te buigen in functie van de noden van jouw organisatie en klanten.
- leer je hoe je crossdisciplinaire samenwerking kan stimuleren en beheersen. Door alle niveaus te betrekken, ontstaan er nieuwe samenwerkingsvormen waardoor de slagkracht van jouw organisatie zal groeien.
- zal jouw kennisstroom en ideeontwikkeling verbeteren doordat je nieuwe inzichten en benaderingen toepast.
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- de kennis en de tools leren gebruiken om precies in te schatten hoe jouw medewerkers zullen reageren op een geplande change en hoe je hier het best op inspeelt
- de vaardigheden om met weerstand om te gaan en motiverend te communiceren
- een trainingsplan opgesteld voor jouw medewerkers
- je medewerkers leren coachen doorheen de change (feedback geven, coachen op stress, werken met beloningen en straffen)
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Op het einde van deze training:
- kan je zowel resultaats- als gedragsdoelstellingen voor medewerkers formuleren
- kan je feedback geven in functie van de competenties en de motivatie van je medewerker
- hebt u inzicht in de motivatievoorkeuren (drijfveren en waarden) van uw medewerker en kan u hierop inspelen
- de skills om uw medewerkers te coachen op prestatiegerichtheid, op efficiënt en effectief werken, op het verhogen van hun doorzettingsvermogen en op het opnemen van hun verantwoordelijkheid.
- kan je taken delegeren en afspraken maken met uw medewerker en deze opvolgen
- kan je je medewerker verantwoordelijk houden en op een graduele manier omgaan met medewerkers die niet presteren
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- inzicht in de motivatievoorkeuren (drijfveren en waarden) van je medewerkers en de hierop aansluitende do’s & dont’s om je medewerkers tot optimale prestaties te bewegen.
- de processen en systemen uitgewerkt om een prestatiegerichte teamcultuur te creëren met aangepaste (team)doelstellingen, managementpraktijken en waarderingspraktijken.
- een visueel managementsysteem uitgewerkt dat het team toelaat de te behalen resultaten en de stand van zaken permanent mee te monitoren en de teamorganisatie hier samen mee op af te stemmen.
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training :
- Ken je de sleutelmomenten in het nemen van beslissingen.
- Kan je de beslissingsbevoegdheden van verschillende partijen bepalen
- Ben je bewust van wat de mogelijke gevaren zijn voor goede beslissingsname en kan je de impact van “biases” tot een minimum herleiden
- Kan je beslissingen vertalen naar heldere afspraken en de opvolging hiervan organiseren.
- Kan je mensen verantwoordelijk houden voor genomen beslissingen.
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Op het einde van deze training:
-hebt je inzicht in het belang van delegeren voor jezelf en de groei van je medewerkers- kan je een delegatiematrix opstellen (aan wie wat delegeren?)
- kan je een delegatiegesprek voeren
- heb je de vaardigheden om de gedelegeerde taken op te volgen
- ken je de gesprekstechnieken om je medewekers op hun verantwoordelijkheden te wijzen
De training bevat 4 uren e-learning, 12 uren contactonderwijs waarin je zowel training krijgt, met skill drill en je cases in groep bespreekt. Na deze training heb je:
- inzicht in de impact van diversiteit op de werkvloer
- de vaardigheden om diversiteit op de werkplek te managen
- inzicht in de kracht van complementariteit
- vaardigheden om diversiteit in te zetten om je team te laten groeien
- vaardigheden om om te gaan met de wrijvingen die kunnen voorkomen vanuit de verschillen tussen medewerkers