Gedaan met laden. U bevindt zich op: Correctie van een dossier Gebruikersomgeving Vastgoedinformatieplatform

Correctie van een dossier

Als u als aanvrager onvolledigheden of fouten terugvindt in de afgeleverde inlichtingen, dan kan u momenteel contact opnemen met het lokaal bestuur dat het dossier verwerkt heeft (contactinformatie). Een correctieaanvraag kan uiterlijk 30 dagen na de initiële validatiedatum van het dossier en is kosteloos.

Het Vastgoedinformatieplatform voorziet later een specifiek proces om correcties door te geven via het platform.

Opgelet! Op heden ontvangt de aanvrager de nieuwe PDF nog niet via elke aanvragersoftware. Het is daarom essentieel dat de gemeente de aangepaste PDF per mail verzendt aan de aanvrager.

Correctie door gemeente

De gemeente kan op haar beurt het dossier opnieuw openen in de geïntegreerde gemeentelijke software of in het Vlaams webportaal (via de knop ‘Dossier bewerken’ in het dossierdetail).

  • De desbetreffende gemeentelijke inlichting kan nu opnieuw bewerkt worden en het dossier kan opnieuw gevalideerd worden.
    • Opgelet: deze actie van heropenen van het dossier kan niet teruggedraaid worden, het dossier komt nu opnieuw ‘in behandeling’.
  • De aangepaste PDF wordt gecreëerd en is beschikbaar voor de aanvrager.
    • De gemeente mailt deze PDF naar de aanvrager.