- Stap 1
Dossierbehandelaar bij de VREG
Contacteer altijd eerst de persoon die uw dossier bij de VREG behandelt om uw probleem te bespreken.
- Stap 2
Klachtenbehandelaar van de VREG
Als u niet tevreden bent over het antwoord of de oplossing van uw dossierbehandelaar, neem dan contact op met de klachtenbehandelaar van de VREG.
- De klachtenbehandelaar stuurt een bevestiging van ontvangst binnen 10 kalenderdagen.
- De klacht moet binnen 45 kalenderdagen na ontvangst behandeld worden.
- De dossierbehandelaar zal eerst controleren of het echt om een klacht gaat en of de klacht ontvankelijk is. Een klacht is niet ontvankelijk als:
- ze betrekking heeft op iets waarvoor eerder al een klacht werd behandeld
- ze betrekking heeft op feiten van meer dan 1 jaar geleden
- een georganiseerd administratief beroep nog mogelijk is
- er al een rechtszaak loopt
- de klager geen belang kan aantonen.
- De klachtenbehandelaar respecteert het beroepsgeheim.
- De betrokken personeelsleden, dossierbehandelaar en ondertekenaar van de briefwisseling kunnen bij het onderzoek geraadpleegd worden.
- De klachtenbehandelaar kan enkel vragen dat de betrokken personeelsleden de situatie rechtzetten of hun aanpak veranderen.
- De klachtenbehandelaar zal de betrokken personeelsleden op de hoogte brengen van zijn bevindingen.
- Stap 3
Vlaamse Ombudsdienst
Als u niet tevreden bent over het antwoord dat u kreeg in stap 2, neem dan contact op met de Vlaamse Ombudsdienst.