Bereikbaarheid, postverwerking en dossieropvolging

De entiteiten van de Vlaamse overheid proberen de dienstverlening zo goed mogelijk te garanderen. De meeste medewerkers werken tijdens deze uitzonderlijke periode maximaal thuis ((opent in nieuw venster)). Kantoren zijn toegankelijk voor personeel, maar thuiswerken is opnieuw de norm.

De Vlaamse overheid vraagt daarom:

  • dossiers, aanvragen of vragen zoveel mogelijk digitaal te versturen (via een e-loket of via e-mail)
  • en telefonisch contact te beperken tot de meest dringende vragen.

Verzendingen met de post worden nog aanvaard en behandeld, maar vermoedelijk met vertraging. Ook uitgaande post, zoals bestelde folders en brochures, zullen met vertraging verlopen.

Op Vlaanderen.be en op de websites van de entiteiten vindt u meer info over de aangepaste procedures en dienstverlening.

Sollicitatie op afstand

Hebt u een lopende sollicitatie bij de Vlaamse overheid? Neem contact op met uw contactpersoon en bekijk welke stappen in het sollicitatieproces digitaal kunnen verlopen.