Wie over een Android-toestel beschikt en een update naar Android 13 heeft uitgevoerd, kan mogelijk geen verbinding meer maken met mobiele data. Een bug in deze update zorgt ervoor dat de APN (toegangspunt) verwijderd wordt waardoor je geen gebruik meer kunt maken van mobiel internet (4G/5G). Je kan dit handmatig opnieuw instellen, zie hieronder voor een beknopte handleiding. Samsung is op de hoogte van het probleem en werkt aan een oplossing.

(Ter info: Via Proximus(opent in nieuw venster) kan je ook steeds je toestel opzoeken en de nodige handleidingen vinden.)

Wat moet je doen om APN (toegangspunt) opnieuw in te stellen?

  • Stap 1

    Ga naar 'Instellingen'

  • Stap 2

    Kies 'Meer netwerken'

  • Stap 3

    Kies 'Mobiele netwerken'

  • Stap 4

    Kies 'Namen toegangspunten'

  • Stap 5

    Neem een toegangspunt en druk tot er een ander scherm open gaat of kies de optie 'toevoegen':

    Op dit scherm dien je verschillende instellingen aan te passen:

    • Verander de naam: vb. Proximus Internet
    • Vul in bij APN: internet.proximus.be
    • Vul in bij MCC: 206
    • Vul in bij MNC: 01
    • Vink bij Verificatietype ‘geen’ aan
    • Vul in kleine letters bij Type toegangspunt: default, supl
    • APN-protocol dient op iPv4 ingesteld te blijven.
    • APN-roamingprotocol dient op iPv4 ingesteld te blijven.

    Wat niet vernoemd is, mag op ‘Niet ingesteld’ staan.

    Klik rechtsboven in de hoek op de 3 puntjes of het opties-symbool en kies ‘opslaan’.

    Indien het toegangspunt internet.proximus.be nog niet automatisch geselecteerd staat, dien je dit aan te vinken.

  • Stap 6

    Ondervind je toch nog problemen? Maak een melding via Facilipunt