Hoe gebruik je de vernieuwde selfservice voor woon-werkverkeer?
Ben je een personeelslid van de Vlaamse overheid en maakt je entiteit gebruik van Vlimpers? Vanaf 1 juli vraag je de terugbetaling van je rittenkaarten en losse tickets voor woon-werkverkeer aan via de vernieuwde selfservice ‘Vergoedingen en toelagen’ in Vlimpers.
Gebruik nieuwe selfservice
Vanaf 1 juli kun je gebruik maken van de vernieuwde selfservice. De aanvragen voor de terugbetaling van tickets en rittenkaarten voor woon-werkverkeer die je vanaf juli aankoopt, dien je uitsluitend in via het nieuwe systeem.
Terugbetaling aanvragen
Volg onderstaand stappenplan om je terugbetaling aan te vragen.
- Meld je aan in Vlimpers.
- Ga via de tegel ‘Mijn gegevens’ naar ‘Overzicht Selfservice’.
- Klik op de tegel ‘Vergoedingen’.
- Duid ‘woon-werkverkeer’ aan bij ‘categorie’.
- Geef de gevraagde gegevens in. Wil je meerdere tickets indienen in deze maand? Kies voor ‘ingave per dag’ en laad de bewijzen op per dag. Kies de datum die ook vermeld staat op je bewijsstuk.
- Duid de verklaring op eer aan.
Eenmaal in het juiste scherm, maken de invoerinstructies je duidelijk welke gegevens je moet invullen. Hulp nodig? Raadpleeg de snelstartkaart(opent in nieuw venster) of korte e-learning(opent in nieuw venster).
Uitbetaling
Je krijgt na het indienen van je aanvraag een bevestigingsmail met de boodschap dat de terugbetaling mee komt met je eerstvolgende salaris. Als je aanvraag voor een terugbetaling wordt goedgekeurd voor de 21ste van de maand, dan worden de kosten samen met je salaris van die maand terugbetaald. Gebeurt de goedkeuring later? Dan krijg je de terugbetaling samen met je salaris van de volgende maand.
Meer informatie
- Je vindt meer informatie op de nieuwe webpagina ‘Vergoeding of terugbetaling woon-werkverkeer aanvragen’.
- Neem zeker ook een kijkje op de vernieuwde webpagina’s over woon-werkverkeer. Je leest er meer over de verschillende vervoersmiddelen en hoe je je traject bepaalt.