Gebruik nieuwe selfservice

Vanaf 1 juli kun je gebruik maken van de vernieuwde selfservice. De aanvragen voor de terugbetaling van tickets en rittenkaarten voor woon-werkverkeer die je vanaf juli aankoopt, dien je uitsluitend in via het nieuwe systeem.

Opgelet

Deed je een aanvraag via het Vlimpers-contactformulier (oude systeem) en wil je voor dezelfde maand een nieuwe aanvraag indienen via de selfservice (nieuwe systeem)? Dan krijg je een foutmelding. De aanvragen voor die maand gebeuren nog via het Vlimpers-contactformulier ((opent in nieuw venster)).

Terugbetaling aanvragen

Volg onderstaand stappenplan om je terugbetaling aan te vragen.

  1. Meld je aan in Vlimpers.
  2. Ga via de tegel ‘Mijn gegevens’ naar ‘Overzicht Selfservice’.
  3. Klik op de tegel ‘Vergoedingen’.
  4. Duid ‘woon-werkverkeer’ aan bij ‘categorie’.
  5. Geef de gevraagde gegevens in. Wil je meerdere tickets indienen in deze maand? Kies voor ‘ingave per dag’ en laad de bewijzen op per dag. Kies de datum die ook vermeld staat op je bewijsstuk.
  6. Duid de verklaring op eer aan.

Eenmaal in het juiste scherm, maken de invoerinstructies je duidelijk welke gegevens je moet invullen. Hulp nodig? Raadpleeg de snelstartkaart ((opent in nieuw venster)) of korte e-learning ((opent in nieuw venster)).

Uitbetaling

Je krijgt na het indienen van je aanvraag een bevestigingsmail met de boodschap dat de terugbetaling mee komt met je eerstvolgende salaris. Als je aanvraag voor een terugbetaling wordt goedgekeurd voor de 21ste van de maand, dan worden de kosten samen met je salaris van die maand terugbetaald. Gebeurt de goedkeuring later? Dan krijg je de terugbetaling samen met je salaris van de volgende maand.

Meer informatie