- 28 april 2023
- 07:30 tot 14:00
Hendrik Consciencegebouw
Routeplanner (opent in nieuw venster)
Koning Albert II-laan 15, Brussel
Moodle is wereldwijd de meest gebruikte open source leeromgeving. Wil jij graag jouw kennis en ervaringen over Moodle uitwisselen met collega’s? Dan is deelname aan dit lerend netwerk over Moodle wellicht iets voor jou.
Programma
9.30 | Onthaal |
| |
9.45 | Welkom |
| |
9.50 | Wat is nieuw in Moodle 4.2? Op 24 april 2023 lanceert Moodle Pty Ltd een nieuwe versie van Moodle LMS: Moodle 4.2. In deze presentatie nemen we je mee in de wijzigingen en nieuwe functionaliteiten. | Gemma Lesterhuis | |
10.35 | De kracht van de module Cijfers, als basis voor het (online) rapport en feedbacksysteem van Gito Overijse. In deze sessie delen we onze ervaring met de module Cijfers. Cijfers is een krachtige tool om zowel punten als formatieve en summatieve feedback te geven aan de leerlingen. Je kan Cijfers gebruiken als tool voor permanente evaluatie. Meer en meer krijgen we de vraag van ouders om tussentijds (online) de leervoortgang van hun kinderen op te volgen. Daarnaast blijft de nood om ook een papieren rapport te voorzien. We tonen hoe je met een doordachte structuur van Cijfers en de software Jaspersoft een antwoord kunt bieden op beide vragen. We eindigen met welke processen je kan automatiseren in Moodle en welke professionalisering er nodig is voor de leerkrachten. | Marc Rabaey en Jan Velghe | |
11.20 | Het gebruik van AI bij het sneller opbouwen van een online cursus. In deze sessie zullen we leren hoe we ChatGPT en Midjourney kunnen inzetten om onze online cursus op een efficiëntere manier op te bouwen. Dankzij de slimme prompts kan je deze tools gebruiken om teksten te schrijven of te herschrijven, content te genereren en te verbeteren. | Tom Verbesselt | |
12.05 | Middagpauze en netwerkmoment |
| |
13.00 | Tools voor het creëren van interactieve leerpaden voor wiskunde in Moodle. Via het Mathelo leerplatform voor wiskunde (www.mathelo.net) worden webcursussen aangeboden om wiskundeleerkrachten te ondersteunen bij de integratie van ICT in de lespraktijk. In deze sessie demonstreren wij een aantal voorbeelden van uitgewerkte leerpaden voor meetkunde. Hierbij wordt intensief gebruik gemaakt van de dynamische mogelijkheden van het programma GeoGebra. | Ivan De Winne | |
13.30 | Intuïtief en competentiegericht Moodle Vanuit de ervaring van Eummena - gecertificeerde premium Moodle partner, delen we best practices van Moodle LMS met verbeterde gebruikerservaringen. Verbeteringen aan competenties en leerplannen komen aan bod, naast de introductie van effectieve dashboards voor docenten in het platform. | Jad Najjar | |
14.45 | NT2 via BBB (Big Blue Button) Je krijgt tips over hoe het synchrone deel van een online les NT2 is opgebouwd. Hoe kan je BBB en een Moodle-cursus op een activerende manier gebruiken? | Nabil Khazzaka | |
16.00 | Afsluiting |
|
Prijs
Locatie en bereikbaarheid
Brussel - Hendrik Consciencegebouw
- Adres
Hendrik Consciencegebouw
Koning Albert II-laan 15
1210 Brussel
Routeplanner(opent in nieuw venster)- Omschrijving
Het Consciencegebouw ligt op wandelafstand van het NMBS-station ‘Brussel-Noord’:
- Aan de hoofduitgang van het station volgt u links de Koning Albert II-laan.
- Voorbij het eerste kruispunt vindt u eerst het Phoenixgebouw aan uw linkerzijde. Het Consciencegebouw is het volgende gebouw.