chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Een klacht over de VREG

    Hebt u een klacht

    • over het prosumententarief?
    • over de manier waarop de VREG uw vraag behandelde
    • over een medewerker van de VREG?

    Dan kunt u een klacht indienen. Volg hiervoor volgende 3 stappen.

    • 1

      Dossierbehandelaar bij de VREG

      Contacteer altijd eerst de persoon die uw dossier bij de VREG behandelt om uw probleem te bespreken.

    • 2

      Klachtenbehandelaar van de VREG

      Als u niet tevreden bent over het antwoord of de oplossing van uw dossierbehandelaar, neem dan contact op met de klachtenbehandelaar van de VREG.

      • De klachtenbehandelaar stuurt een bevestiging van ontvangst binnen 10 kalenderdagen.
      • De klacht moet binnen 45 kalenderdagen na ontvangst behandeld worden.
      • De dossierbehandelaar zal eerst controleren of het echt om een klacht gaat en of de klacht ontvankelijk is. Een klacht is niet ontvankelijk als:
        • ze betrekking heeft op iets waarvoor eerder al een klacht werd behandeld
        • ze betrekking heeft op feiten van meer dan 1 jaar geleden
        • een georganiseerd administratief beroep nog mogelijk is
        • er al een rechtszaak loopt
        • de klager geen belang kan aantonen.
      • De klachtenbehandelaar respecteert het beroepsgeheim.
      • De betrokken personeelsleden, dossierbehandelaar en ondertekenaar van de briefwisseling kunnen bij het onderzoek geraadpleegd worden.
      • De klachtenbehandelaar kan enkel vragen dat de betrokken personeelsleden de situatie rechtzetten of hun aanpak veranderen.
      • De klachtenbehandelaar zal de betrokken personeelsleden op de hoogte brengen van zijn bevindingen.
    • 3

      Vlaamse Ombudsdienst

      Als u niet tevreden bent over het antwoord dat u kreeg in stap 2, neem dan contact op met de Vlaamse Ombudsdienst.

    Contact

    Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt

    Adres
    Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt
    Koning Albert II-laan 20
    1000 Brussel
    België
    Telefoon
    1700
    Fax
    02 553 13 50
    E-mail
    Website

    Vlaamse Ombudsdienst

    Adres
    Vlaamse Ombudsdienst
    Leuvenseweg 86
    1000 Brussel
    België
    Telefoon
    1700
    Fax
    02 552 48 00
    E-mail
    Website
    Openingsuren
    • ma - vr09:00 - 17:00