chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Nieuws

    Vooral mobiliteit geeft aanleiding tot klachten

    Vorig jaar ontving de Vlaamse overheid 62.928 klachten, een stijging met zo’n 9,5% in vergelijking met 2015. Dat staat te lezen in het jaarverslag van de Vlaamse Ombudsdienst.
    Het merendeel van de klachten heeft te maken met mobiliteit. Zo liepen veel klachten binnen over De Lijn, maar ook over de staat van de wegen en de kilometerheffing. Ook de gestegen energiefactuur en de wateroverlast na de zware neerslag in het voorjaar van 2016 zijn veel voorkomende onderwerpen.

    De Vlaamse Ombudsdienst