Gedaan met laden. U bevindt zich op: Allochtonen in het hoger onderwijs. Factoren van studiekeuze en studiesucces bij allochtone eerstejaarsstudenten. Onderwijskundig onderzoek in opdracht van de Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming

Allochtonen in het hoger onderwijs. Factoren van studiekeuze en studiesucces bij allochtone eerstejaarsstudenten. Onderwijskundig onderzoek in opdracht van de Vlaamse minister van Werk, Onderwijs en Vorming

Brochure
maart 2007
Departement Onderwijs en Vorming
Deze OBPWO-publicatie is de neerslag van een onderzoek rond de overgang van allochtone jongeren naar het hoger onderwijs. Het rapport schetst een diepgaande analyse over de deelname van allochtone jongeren aan het Hoger Onderwijs en hun studierendement. Uit het onderzoek treden verschillende factoren naar voren als verklaring voor hun lagere doorstroming en lagere slaagcijfers. Zo spelen onder meer socio-economische achtergrond, verbale vaardigheden en het studiekeuzeproces een doorslaggevende rol. Op basis van de resultaten worden aanbevelingen gesuggereerd naar diverse betrokken actoren, zoals de instellingen van het secundair en hoger onderwijs, de ouders, de leraars...
Publicatiedatum
Maart 2007
Publicatietype
Brochure
Thema's
Gelijke kansen in het onderwijs , Hoger onderwijs , Leerlingen, studenten en ouders , Secundair onderwijs
Reeks
OBPWO 03.03