Gedaan met laden. U bevindt zich op: Publiciteit in en aan beschermd erfgoed. Afwegingskader

Publiciteit in en aan beschermd erfgoed. Afwegingskader

Leidraad
mei 2018
Onroerend Erfgoed
Publiciteit is van alle tijden. Reeds in de tijd van de Grieken en Romeinen maakte publiciteit deel uit van het straatbeeld. Uithangborden van steen of terracotta werden gebruikt als herkenningstekens voor de handelaars. In het begin van de 20ste eeuw bestond publiciteit vaak uit een muurschildering (zie foto, Princses Clementinalaan 205-2013 te Gent – sinds 2014 beschermd als monument). Vandaag de dag is dit niet anders. Om een zaak of product zichtbaar en/of bekend te maken is het de wens van de zaakvoerder dat de publiciteit goed zichtbaar is en in het oog springt. Publiciteit komt dan ook in verschillende verschijningsvormen voor.
Publicatiedatum
Mei 2018
Publicatietype
Leidraad
Thema's
Onroerend erfgoed
Auteur(s)
Koert David
Reeks
Afwegingskaders agentschap Onroerend Erfgoed nr. 6