chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Vanaf zondagavond 21 september gaat het Agentschap Wegen en Verkeer aan de slag in de Beverentunnel. De tunnelkoker richting Beveren krijgt een grondige opknapbeurt. Verkeer in beide richtingen blijft mogelijk via de tunnelkoker richting Antwerpse haven. Daar rijdt het verkeer over één rijstrook in elke richting. De werken zullen halverwege november afgerond zijn.

     

    Vernieuwde tunnelkoker

    De rechterrijstrook van de tunnelkoker richting Beveren wordt volledig heraangelegd. In de linkerrijstrook worden enkel de beschadigde betonplaten vervangen. De aannemer plaatst ook een nieuwe betonnen voeg op het einde van de tunnel. Vooral dat laatste werk is tijdrovend, omdat het beton voldoende moet uitharden. Tenslotte worden ook alle elektromechanische installaties in de tunnel geïnspecteerd en waar nodig hersteld.

     

    Anderhalve maand werken

    De werken starten op zondagavond 21 september en zullen halverwege november 2014 afgerond zijn. Het verkeer moet in die periode rekening houden met vertragingen, vooral tijdens de spitsuren.

     

    Eén rijstrook in elke richting

    Het verkeer rijdt in beide richtingen door de tunnelkoker richting Antwerpse haven. Daar is één rijstrook per rijrichting. Via doorsteken door de middenberm rijdt het verkeer net voor en net na de tunnel naar de andere rijrichting.

     

    Hinder beperken

    In dezelfde periode als de werken in de Beverentunnel werkt het Agentschap Wegen en Verkeer ook op het knooppunt E34/R2. De in- en uitvoegstrook van complex Beveren worden verlengd. Door beide werven samen uit te voeren, kan de duur van de hinder zo kort mogelijk gehouden worden.

     

    Veiligheid

    Bestuurders moeten extra waakzaam bij het naderen van de werfzone, aan de doorsteken door de middenberm en in de tunnelkoker zelf. Voor de veiligheid geldt een snelheidsbeperking van 50 km/u.

    Sylvie Syryn
    Agentschap voor Wegen en Verkeer
    Communicatieverantwoordelijke