chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aanmelden met een federaal token

    Als u zich wilt aanmelden in een beveiligd online loket, dan moet u zich identificeren. U kunt daarvoor gebruik maken van uw federaal token of uw elektronische identiteitskaart (eID).

    Wat heb ik nodig om mij aan te melden met mijn token?

    • Uw gebruikersnaam en wachtwoord
    • Uw token. Dat is een kaartje met 24 codes.

    Hoe meld ik me aan met mijn token?

    1. Kies ‘aanmelden met federaal token’.
    2. Klik op ‘Ga verder’. U wordt nu doorverwezen naar een aanmeldscherm van CSAM.
    3. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw token in en kiik op ‘verdergaan’.
    4. Neem uw persoonlijk papieren kaartje (token) bij de hand en vul de gevraagde beveiligingscode in. Klik op ‘verdergaan’.
    5. U bent nu aangemeld in het loket.

    Mogelijke foutmeldingen

    Interne fout

    Als u een foutmelding ziet, waarin ‘interne fout’ staat, is er iets fout gelopen tijdens het authenticeren. U kunt 1 van volgende oplossingen proberen:

    • Sluit uw browser volledig af en probeer opnieuw.
    • Wis de geschiedenis van uw browser.
    • Open het e-loket in privé-modus
      • Chrome: druk ctrl+shift+n
      • Firefox: druk ctrl+shift+p
      • Internet Explorer: druk ctrl+shift+p
    • Probeer aan te melden in een andere browser.

    Neem contact op met uw lokale beheerder

    U hebt niet voldoende rechten om toegang te krijgen tot het loket waarin zich probeert aan te melden. Uw lokale beheerder (bv. uw gemeentesecretaris of leidend ambtenaar) kan u hier normaal verder mee helpen. 

    Test uw federaal token

    Lukt het aanmelden niet, dan kunt u uw federaal token testen op een andere website, bv. op myminfin.be.

    • Als het aanmelden lukt, dan is er geen probleem met uw federaal token. Dan ligt het probleem bij de online-toepassing zelf waar u wilt aanmelden. Probeer later opnieuw.
    • Als het aanmelden niet lukt, dan is er wel een probleem met uw token. Controleer dan eerst volgende zaken:
      • Hebt u de juiste gebuikersnaam en wachtwoord ingegeven?
      • Voerde u de juiste code in die gevraagd werd?
      • Is uw token nog geldig? Als u recent een nieuw token hebt aangevraagd wordt uw huidige token onmiddellijk ongeldig gemaakt.

    Hebt u ook een eID? Probeer dan om aan te melden met uw eID.

    Apple (Macbook)

    Het is aan te raden om op een toestel van Apple (Mac) aan te melden met uw token. Aanmelden met eID geeft soms problemen.