Het certificaat van uw elektronische identiteitskaart kon niet geverifieerd worden

Om aan te melden met uw eID hebt u zowel een kaartlezer nodig als de juiste software om die kaartlezer te gebruiken.

Mogelijk is er geen kaartlezer aanwezig of aangesloten of is niet de juiste software geïnstalleerd

Op de website van Fedict kunt u testen of uw kaartlezer goed werkt.

Werkt uw kaartlezer niet, installeer dan eerst de juiste software. U kunt de software gratis downloaden op de website van de eID, zowel voor Windows, Mac als Linux.

Herstart na afloop van de installatie uw computer. Daarna kunt u nogmaals testen of de kaartlezer correct werkt.

Het is ook mogelijk dat uw identiteitskaart niet goed in de kaartlezer zit. Steek de eID er opnieuw in.

Voor sommige loketten moet u eerst uw eID in de kaartlezer steken voor u naar het online loket gaat. Sluit alles af, steek uw eID in de kaartlezer en start opnieuw op.

Andere veelgestelde vragen

eID

Kaartlezer

Browser, instellingen en cookies