chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Hoe kan ik een nieuwe pincode aanvragen voor mijn eID?

    Bij de aanvraag van uw eID krijgt u een brief met een pincode en een pukcode. Bij het afhalen van uw eID in het gemeentehuis, kunt u uw pincode wijzigen.

    Kent u uw pincode niet meer of wilt u uw pincode deblokkeren (drie keer een foute code ingegeven), dan kunt u met uw pukcode (brief) op het gemeentehuis een nieuwe pincode aanmaken. 

    Hebt u ook uw pukcode niet meer, dan kunt u:

    Binnen de drie weken worden uw nieuwe codes verstuurd naar het gemeentehuis waar u bent ingeschreven. De gemeente verwittigt u wanneer de codes zijn toegekomen. Vervolgens gaat u langs bij uw gemeente om uw nieuwe pincode aan uw eID te koppelen.

    Als u verhuist op het moment dat u uw codes kwijt bent, dan kunt u tijdelijk geen nieuwe codes aanvragen. Bij de inschrijving in uw nieuwe gemeente kunt u onmiddellijk nieuwe codes aanvragen.

    Heb u al een aanvraag voor een nieuwe eID lopen, dan ontvangt u automatisch een brief met uw nieuwe codes.