• Stap 1

    Surf naar de website Mijn digitale sleutels van de Federale overheid

    Ga naar de website Mijn digitale sleutels ((opent in nieuw venster)) van de federale overheid en meld u aan.

  • Stap 2

    Ga naar tab 'Mijn toestemmingen'

    Pagina Mijn toestemmingen, waar u het overzicht ziet van toepassingen waar u eBox kunt koppelen en welke toepassingen u toestemming hebt gegeven.

    Ga naar de tab ‘Mijn toestemmingen’, waar u het overzicht ziet van toepassingen waar u eBox kunt koppelen en welke toepassingen u toestemming hebt gegeven.

  • Stap 3

    Toestemming intrekken om eBox te koppelen

    Klik op ‘Verwijder toestemming’. De informatie in het blokje verdwijnt dan, en de koppeling met eBox wordt verbroken voor die toepassing.

    Wenst u uw eBox documenten opnieuw op papier te ontvangen: verwijder de toestemming voor élke toepassing.

    Wilt u slechts één e-mail krijgen over een nieuw eBox document? Behoud dan de toestemming voor de ene toepassing die uw voorkeur krijgt om eBox documenten verder in op te volgen.

Indien u reeds aangemeld was in mijn Burgerprofiel terwijl u bovenstaande stappen uitvoerde, is het aan te raden dat u zich even volledig afmeldt in Mijn Burgerprofiel. Als u nadien zich terug aanmeldt zult u geen eBox documenten meer vinden in Mijn Burgerprofiel.

Opgelet:

  • U zult op de tab ‘Meldingen’ wel nog steeds de notificaties zien staan die u ontving toen uw eBox wel nog gekoppeld was.
  • Zodra u opnieuw klikt op de tab ‘Documenten’ wordt u onmiddellijk doorgestuurd naar de website van de federale overheid waar u toestemming kunt geven om uw eBox opnieuw te koppelen.
  • Op de pagina ‘Externe toepassingen’ zult u nog steeds Overheidsdocumenten (eBox) zien staan met de mogelijkheid om de koppeling te verbreken. Dit betekent niet dat uw eBox koppeling nog niet verbroken is.