Nieuw token aanvragen niet langer mogelijk
Wat heb ik nodig om mij aan te melden met mijn token?
- Uw gebruikersnaam en wachtwoord
- Uw token. Dat is een kaartje met 24 codes.
Hoe meld ik me aan met mijn token?
- Kies 'aanmelden met federaal token'.
- Klik op ‘Ga verder’. U wordt nu doorverwezen naar een aanmeldscherm van CSAM.
- Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw token in en kiik op 'verdergaan'.
- Neem uw persoonlijk papieren kaartje (token) bij de hand en vul de gevraagde beveiligingscode in. Klik op 'verdergaan'.
- U bent nu aangemeld in het loket.
Mogelijke foutmeldingen
Interne fout
Als u een foutmelding ziet, waarin ‘interne fout’ staat, is er iets fout gelopen tijdens het authenticeren. U kunt 1 van volgende oplossingen proberen:
- Sluit uw browser volledig af en probeer opnieuw.
- Wis de geschiedenis van uw browser.
- Open het e-loket in privé-modus
- Chrome: druk ctrl+shift+n
- Firefox: druk ctrl+shift+p
- Internet Explorer: druk ctrl+shift+p
- Probeer aan te melden in een andere browser.
Neem contact op met uw lokale beheerder
U hebt niet voldoende rechten om toegang te krijgen tot het loket waarin zich probeert aan te melden. Uw lokale beheerder (bv. uw gemeentesecretaris of leidend ambtenaar) kan u hier normaal verder mee helpen.
Test uw federaal token
Lukt het aanmelden niet, dan kunt u uw federaal token testen op een andere website, bv. op myminfin.be(opent in nieuw venster).
- Als het aanmelden lukt, dan is er geen probleem met uw federaal token. Dan ligt het probleem bij de online-toepassing zelf waar u wilt aanmelden. Probeer later opnieuw.
- Als het aanmelden niet lukt, dan is er wel een probleem met uw token. Controleer dan eerst volgende zaken:
- Hebt u de juiste gebuikersnaam en wachtwoord ingegeven?
- Voerde u de juiste code in die gevraagd werd?
- Is uw token nog geldig? Als u recent een nieuw token hebt aangevraagd wordt uw huidige token onmiddellijk ongeldig gemaakt.
Hebt u ook een eID? Probeer dan om aan te melden met uw eID.