Gedaan met laden. U bevindt zich op: Verkeerde gegevens uit het Rijksregister

Verkeerde gegevens uit het Rijksregister

Door een probleem dat zich voordoet bij een achterliggende dienst en partner, worden uw gegevens uit het Rijksregister mogelijk niet correct getoond. Door onderstaande stappen te doorlopen, worden uw gegevens uit het Rijksregister opnieuw ingeladen. Zo kunt u nagaan of uw gegevens fout staan in het Rijksregister, of als er elders iets misliep.

Gelieve de volgende twee stappen te doorlopen. Mocht u daarbij problemen ondervinden, neem dan contact op via het gratis nummer 1700. Wij helpen u graag verder.

  • Stap 1

    Ga naar 'Mijn Digitale Sleutels' en meld u aan

    Meld u aan op Mijn Digitale sleutels(opent in nieuw venster). Dit kan bijvoorbeeld met uw eID en kaartlezer, met de Itsme-app, of met een beveiligingscode. U bevindt zich nu op de pagina waar u uw digitale sleutels kunt beheren.

  • Stap 2

    Klik op de tweede tab 'Mijn profiel'

    Uw identiteitsgegevens (onder uw contactgegevens) zouden correct getoond moeten worden, zoals gekend in het Rijksregister. Het is echter mogelijk dat hier nog de oude gegevens getoond worden.

Screenshot Mijn digitale sleutels: Mijn profiel

Staan uw gegevens niet correct?

Omwille een probleem dat zich voordoet bij een achterliggende dienst en partner, worden uw gegevens uit het Rijksregister in twee stappen pas ingeladen op deze website. Log uit en opnieuw aan op deze website.

Blijven de gegevens op deze pagina niet correct staan, dan staan deze effectief fout geregistreerd in het Rijksregister.

Neem contact op met uw gemeente om uw gegevens te corrigeren. Woont u als Belg in het buitenland? Dan kan u zich richten tot de Belgische ambassade met uw vraag tot correctie.

Staan uw gegevens correct?

Dan staan deze ook correct in het Rijksregister.

U kunt nu opnieuw aanloggen in Mijn Burgerprofiel of andere toepassingen en uw naam zou daar nu ook correct getoond moeten worden

Blijft uw naam verkeerd staan in Mijn Burgerprofiel, meldt dit dan door contact op te nemen met 1700 via een van de contactopties (bovenaan rechts terug te vinden achter de knop Hulp nodig).