Het probleem ligt bij een minderheid van de aanslagbiljetten die in de week van 21 november op papier verzonden werden. Digitaal waren er geen problemen: alle aanslagbiljetten die via eBox verzonden werden (140.000), werden wel correct afgeleverd. U wordt nog steeds aangemoedigd om eBox te activeren om maximaal soortgelijke problemen te vermijden.
Controleren of u een dubbel aanslagbiljet ontving, kan u doen door te kijken of het kohierartikel en het bedrag (zie afbeelding) op beide aanslagbiljetten identiek hetzelfde zijn. Als dit het geval is, moet u de betaling uiteraard maar één keer uitvoeren. Die betaling doet u best via de QR-code vermeld op het aanslagbiljet: zo kan er nooit een dubbele betaling gebeuren omdat de QR-code na een eerste betaling automatisch niet meer actief is.
Als u toch een dubbele betaling uitvoerde, krijgt u de tweede betaling automatisch teruggestort. U moet hiervoor dus niets doen.
Voor extra info of vragen over verkeersbelastingen kunnen burgers steeds terecht op onze pagina’s over verkeersbelastingen of kan gebeld worden naar het gratis nummer 1700.