Online video’s zetten millennials op weg

VLAM wil de keukenskills van millennials voor aardappelen bijspijkeren aan de hand van praktische online video’s. Koken met aardappelen was nog nooit zo eenvoudig.

Campagnelogo

Julienne, mandoline en wedges. Evidente woorden voor elke gevestigde keukenprinses of -prins, vreemde termen voor onzekere keukenpieten die hun sporen nog moeten verdienen aan het kookeiland.

VLAM gebruikt het basislexicon van de keuken om millennials met beperkte kookervaring meer zelfvertrouwen te geven als het aankomt op het gebruik van aardappelen in een gerecht. Aan de hand van vlotte video’s wordt keukenleken getoond welke snijtechnieken ze kunnen toepassen op aardappelen en hoe ze basisbereidingen tot een goed einde kunnen brengen: van een smeuïge puree, een snel microgolfgerecht tot een wokgerecht met een exotische toets, de hele rits mogelijkheden passeert de revue.

Het K-team, Kitchen Team uit de video, in goede banen geleid door influencer Nicolas Caeyers, toont hoe het moet. Na het zien van de video grijp je niet meer naar de luie oplossing van een afhaalmaaltijd en smacht je niet langer naar die heerlijke ovenschotel met aardappelen van je moeder of oma, maar maak je hem zélf.

VLAM zet de video’s van 1 minuut in op verschillende online kanalen (YouTube en Instagram) en verspreidt de kortere versie via Instagram en Facebook en diverse nieuws- en kooksites. Op HLN.be krijg je bovendien drie weken lang geheimen van de aardappel voorgeschoteld. Voor verrukkelijke aardappelideeën en de video’s van de campagne kan je terecht op www.aardappel.be.

Video snijtechnieken

De najaarscampagne loopt 3 weken en start op 28 oktober. Ze maakt onderdeel uit van een jaarrondcampagne, die mogelijk is dankzij Europese steun.