Gezamenlijke promotiecampagne voor Europese bloemen en planten

‘Blijf stralen’, een nieuwe promotiecampagne voor Europese bloemen en planten, wordt gelanceerd op 19 april. De campagne moet bijdragen aan het herstel van de sierteeltsector als gevolg van de coronacrisis en is mogelijk dankzij een EU-noodfonds. De campagne duurt drie weken.

Alle segmenten van de sierteeltsector kregen in 2020 harde klappen als gevolg van de coronacrisis. De verkoop van bloemen en planten werd bijzonder sterk verstoord en sommige campagnes (o.a. de start van het perkplantenseizoen en enkele bloemenfeestdagen) vielen nagenoeg volledig in het water.

Het noodfonds voor de Europese agrisector ondersteunt daarom het initiatief van zes Europese sierteeltpromotieorganisaties om samen een promotiecampagne te voeren voor Europese bloemen en planten. De campagne start op 19 april en zal drie weken lopen in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Bulgarije, Denemarken en België.

Boodschap en doelgroep

De gezamenlijke campagne ‘Blijf stralen’ toont dat bloemen en planten veel uitdagingen tegenkomen wanneer ze groeien en bloeien. Maar ze zijn veerkrachtig en groeien steeds opnieuw naar de zon toe. Als bloemen en planten dit kunnen doen, kunnen wij mensen dit zeker en vast ook in de huidige situatie! Je raakt het snelst geïnspireerd door de positieve energie van bloemen en planten wanneer je ze in huis haalt. ‘Blijf stralen met bloemen en planten van Europa’ is de positieve baseline van de campagne. De campagne richt zich voornamelijk op mannen en vrouwen tussen 25 en 54 jaar.

Tv, YouTube, radio en winkelcommunicatie

Gedurende 3 weken worden consumenten geïnspireerd om meer bloemen en planten te kopen of te schenken via tv, YouTube Masthead, YouTube True View en radiospotjes. Er is ook winkelmateriaal dat ingezet wordt op de verkooppunten. Elk land voert bovendien een pr-campagne en een campagne op sociale media. De campagne wordt gesigneerd met ‘De Europese sierteeltsector’.

https://www.groenvanbijons.be/stralen