Seminarie etnomarketing VLAM

Seminarie: ‘Etnomarketing: Maak kennis met de moslimconsument in Vlaanderen. Welke kansen zijn er voor de Vlaamse ondernemer op de moslimmarkt?’

Vrijdag 11 januari 2019 van 10.30 u tot 12.30 u tijdens Agriflanders (zaal Flex 3 Flanders Expo Gent)

De Vlaamse land- en tuinbouwproductie is sterk gericht op de klassieke westerse consument, terwijl steeds meer Vlamingen een andere afkomst hebben.
Dit seminarie geeft meer inzicht in het aankoop- en eetgedrag van moslimconsumenten en etnomarketing en geeft voorzetten hoe je er als ondernemer mee aan de slag kunt.

Programma:
• 10u30: Ontvangst
• 10u50: Inleiding door Frans De Wachter, algemeen directeur VLAM
• 11u00: ‘De moslimconsument: voedingsgedrag en aankoopgewoonten’ – resultaten van het kwalitatief onderzoek door Lies Vandaele, Research Director Ipsos
• 11u50: 'Multiculturaliteit bij Colruyt Laagste prijzen’ door Jessie Maras, Head of strategic marketing van Colruyt
• 12u10: ‘Etnomarketing in de praktijk: aanpak en kansen voor de ondernemer op de moslimmarkt’ door Rachid Lamrabat, Tiqah
• 12u30 Einde seminarie. Mogelijkheid tot bezoek van de VLAM-stand op Agriflanders met een hapje en een drankje.

De deelname aan het seminarie is gratis. Voor een vlotte organisatie vragen we uw aanwezigheid te melden via etnomarketing@vlam.be, ten laatste op 9 januari.
De eerste 25 inschrijvers krijgen gratis een exemplaar van het boek ‘Etnomarketing’ van Rachid Lamrabat.

 

Download documenten