Nieuwe campagne voor witloof in het najaar

Witloof is onze nationale trots en witloofrolletjes met hesp en kaassaus in de oven is een van onze topklassiekers. Maar ons Brussels lof heeft veel meer culinaire mogelijkheden. Het is een veelzijdige groente die past in elke keuken.
Daarom loopt er vanaf 17 september 10 weken lang een promotiecampagne in 284 winkelpunten van Carrefour (Vlaanderen en Brussel).Gedurende de actie hangen er doorheen de winkel receptenfiches bij verschillende ‘ambassadeurs’ van witloof onder de naam: “Heerlijk met witloof”. Met ambassadeurs bedoelen we ingrediënten die aanwezig zijn in het recept (bijvoorbeeld risotto, kaas, noten …) en die een geweldige combinatie vormen met witloof. Witloof is dus niet enkel een blikvanger in de groenterayon maar prikkelt ook tijdens de rest van de boodschappentocht. Na twee weken wordt een ander verrassend gerecht onder de aandacht gebracht, waardoor er in totaal 5 recepten aan bod komen.
VLAM ondersteunt de actie met een online campagne via Facebook, Instagram en www.lekkervanbijons.be door te inspireren met hedendaagse recepten met witloof. Maar er is meer! Wie aan de slag gaat met witloof en zijn gerecht deelt via de Facebookpagina van Lekker van bij ons, maakt kans op een etentje in The Jane van Sergio Herman in Antwerpen. Je kan je kans wagen tot 3 december.

Download documenten