Week van de steak-friet (8 – 15 oktober)

Voor de vierde keer op rij organiseren VLAM en zijn Waalse zusterorganisatie Apaq-W de Week van de steak-friet. We willen hiermee mensen samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een stukje culinair erfgoed.

Campagneaffiche

Voor de vierde keer op rij organiseert VLAM de Week van de steak-friet. Daarvoor werkt het samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de Vlaamse horeca en retailsector. De vorige edities werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes.

Met Week van de steak-friet wil VLAM een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten met een duidelijke focus op genieten zoals dat ook in onze bourgondische eetcultuur hoort. We willen mensen overal te lande samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap.

We willen inzetten op een campagne die focust op genieten en gemeenschap en doen dat op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. De context rond COVID-19 heeft de consument meer dan ooit doen kiezen voor producten van bij ons – het is in die context ook belangrijk onze landbouwsector, horeca en retail een hart onder de riem te steken: ze hebben de laatste maanden enorm hard gewerkt zodat wij thuis allemaal lekker verse voeding van bij ons konden eten. In onze campagne dit jaar verwijzen we ook naar alle kanalen waar je dicht bij huis het vlees van bij ons kan kopen: van rechtstreeks bij de boer, bij de slager of in de supermarkt.

Voor receptideeën kan je terecht op lekkervanbijons.be.