Nieuwe campagne ‘Word ook een gever’ promoot bloemen en planten

‘Word ook een gever’, een nieuwe promotiecampagne van VLAM (Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing) gaat op 9 februari van start. Deze campagne moedigt consumenten aan om bloemen en planten te schenken aan hun dierbaren. Het zijn immers de ultieme kleine gelukjes, de mensen die ze geven de ultieme geluksbrengers. De campagne loopt het hele jaar door. Ook kamerplanten, perk- en herfstplanten en bomen worden in de kijker geplaatst. Het doel van de promotiecampagne is om de verkoop van groen van bij ons een duwtje in de rug te geven.

Campagnebeeld ‘Word ook een gever’

“De lancering van de campagne vindt niet toevallig plaats vlak voor valentijn,” zegt Marie Arnauts, promotiemanager groen bij VLAM. “Dit is het eerste piekmoment voor onze bloemenwinkels en tuincentra.” Uit onderzoek van VLAM in 2022 blijkt dat bloemen en planten het populairste valentijnsgeschenk zijn bij mannen. Een op de zes van de ondervraagde mannen gaf vorig jaar zijn partner een bloemetje of plant cadeau. “Bloemen horen onlosmakelijk bij valentijn. Ook wie valentijn maar niets vindt, zal een persoonlijke attentie zoals een boeketje bloemen wel appreciëren. Maar er zijn nog ontelbare andere momenten om bloemen of planten te schenken,” aldus Marie.

VLAM spoort iedereen aan om elkaar wat vaker een bloemetje of een plantje te geven. Aan je vriend, omdat hij de liefde van je leven is. Aan je mama omdat ze je mama is, aan je pluspapa omdat hij je de 'plus' doet vergeten of aan de buurvrouw omdat je kinderen er na school altijd een heerlijk uurtje kunnen spelen. Redenen genoeg – we moeten er alleen wat vaker aan denken.

De beeldvorming en de videospot van ‘Word ook een gever’ zal te zien zijn op billboards, in bloemenwinkels en tuincentra, op sociale media en online. Bloemenwinkels en tuincentra kunnen gebruikmaken van raamstickers om de campagne onder de aandacht te brengen.