Tweede golf groentecampagne op sociale media

Medio september trappen we de tweede golf af van de jongerencampagne Vegetables are the new sneakers op sociale media. Het doel is jongeren aan te moedigen om meer groenten te eten. Dat is hoognodig, want 97% van de millennials eet nog te weinig groenten.

45% VAN DE JONGEREN EET NIET ELKE DAG VERSE GROENTEN
Uit cijfers van VLAM[1] (2018) blijkt dat maar liefst 45% van de alleenwonende 18- tot 30-jarigen niet elke dag verse groenten eet. Uit een onderzoek van 2019[2] blijkt dat millennials groenten nochtans lekker én gezond vinden. Het probleem is dat ze vinden dat groenten niet passen in hun drukke agenda. Ze vinden groenten bereiden tijdrovend en ook de grote hoeveelheden (zoals bloemkool) vinden ze niet handig. VLAM wil met de tweede golf van de campagne bewijzen dat groenten easy, yummy, fresh en funky zijn.

KORTE EN ZINNENPRIKKELENDE VIDEO’S

Met de campagne ‘Vegetables are the new sneakers’ wil VLAM millennials inspireren zodat ze vaker kiezen voor groenten. Er zullen een hele reeks korte video’s worden ingezet die VLAM op verschillende digitale platformen zoals YouTube, Snapchat, Instagram, Facebook en Spotify zal tonen. Het zijn dé kanalen waarop jongeren vandaag voornamelijk actief zijn. De campagne is heel gericht opgesteld. Alleen 20- tot 30-jarigen zullen de filmpjes te zien krijgen.

vegetablesarethenewsneakers

· [1] VLAM. VLAM-tracking (2018), onderzoek door iVox bij 500 Vlaamse VVA’s 18-64 jaar in opdracht van VLAM

· [2] VLAM. VLAM-tracking (2019), onderzoek door Ipsos naar eetgewoontes bij jonge VVA’s (<30 jaar) in opdracht van VLAM