8-15 oktober: week van de steak-friet

Voor de vijfde keer op rij organiseert VLAM de week van de steak-friet. Daarvoor werkt het samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de horeca- en retailsector. Met deze campagne willen we, één week per jaar, mensen samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een stukje erfgoed. De vorige edities werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes.

Bord steak-friet

Met de week van de steak-friet zetten we een van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker met een duidelijke focus op genieten zoals dat ook in onze Bourgondische eetcultuur hoort. We willen mensen samenbrengen rond de eettafel om te genieten van goed gezelschap en een lekker stukje traditie.

De campagne gebeurt op vraag van, en met middelen van de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. De context rond COVID-19 heeft de consument meer dan ooit doen kiezen voor producten van bij ons – het is in die context ook belangrijk onze landbouwsector, horeca en retail een hart onder de riem te steken: ze hebben het afgelopen jaar enorm hard gewerkt zodat wij thuis allemaal lekker verse voeding van bij ons konden eten. In onze campagne dit jaar verwijzen we ook naar alle kanalen waar je dicht bij huis het vlees van bij ons kan kopen: van rechtstreeks bij de boer, bij de slager of in de supermarkt.