VLAM lanceert nieuwe campagne ter promotie van tuinaannemers
Op 22 september 2025 start VLAM een mediacampagne die de expertise en diensten van Vlaamse tuinaannemers en boomverzorgers in de kijker zet. Onder de slogan “Het Tuinaannemereffect, dat zie je direct!” wil VLAM laten zien welke meerwaarde een professionele tuinaannemer kan bieden.
Belg tevreden over tuinaannemer
Acht op de tien Belgen geven aan dat hun tuin een positieve invloed heeft op hun mentale gezondheid, zo blijkt uit het onderzoek ‘Tuintracking: houding van de Belg t.a.v. zijn tuin’. De helft van de Belgen schakelde ooit een tuinaannemer in, 1 op de 5 deed dit het afgelopen jaar. En de gebruikers blijken erg tevreden, met een gemiddelde tevredenheidsscore van 8,1 op 10. Bovendien overweegt 86% van de gebruikers in de nabije toekomst opnieuw een tuinaannemer in te schakelen.
Tuinaannemers worden gewaardeerd om hun vakmanschap en creativiteit. Ze ontzorgen bovendien tuigeneigenaars, die er de kennis of het materiaal niet voor hebben. Dankzij hun expertise is de tuinaannemer een echte meerwaarde voor elke tuin.
Het Tuinaannemereffect in beeld
De campagne werd strategisch en creatief vormgegeven door agency Onlyhumans, en zal zichtbaar zijn via een brede mix van media:
- een 20-seconden tv-spot op de VRT-kanalen,
- 7-seconden billboards bij Ads&Data en DPG,
- online video via diverse streamingplatformen,
- bannering en social media.
VLAM wil met deze campagne laten zien dat de inzet van een tuinaannemer direct resultaat oplevert én op lange termijn rendeert.
Veelzijdige tuinspecialist
“De tuinaannemer is veel meer dan iemand die een terras aanlegt of een tuin onderhoudt. Hij zet zijn kennis over onder andere bodem, planten, duurzaam waterbeheer en ecologie in om samen met de klant een toekomstbestendige buitenruimte te realiseren,” zegt Hartwig Moyaert, promotiemanager sierteelt bij VLAM. “Met deze campagne tonen we hoe veelzijdig en waardevol het werk van tuinaannemers is. Het resultaat zie je meteen en de impact voel je jarenlang.”
* Onderzoek uitgevoerd door iVox in opdracht van VLAM, bij 1.000 alleen- of samenwonende Belgen met een eigen of gedeelde tuin (2024).
