“Elke Belg een frietje”

VLAM zet dit jaar in op de beleving van een frituurbezoek tijdens de Week van de Friet en toont medeleven voor hen die wegens omstandigheden verstoken blijven van frietjes van de frituur. Hiervoor werd een melodramatische tv-spot gemaakt, aangevuld met ludieke filmpjes om online te delen. Klanten die een ‘selfriet’ insturen, maken bovendien kans op een jaar gratis friet.

Tv-spot vol emotie
Vorig jaar verwees de frietcampagne naar de mensen die niet zomaar naar een frituur kunnen stappen en de Week van de Friet noodgedwongen aan zich moeten laten voorbijgaan. Denk maar aan vissers, bewoners van rusthuizen of nachtploegen. Dit jaar gaat VLAM nog een beetje verder door op deze verhaallijn en stellen we ons de vraag: ‘wat is er lekkerder dan een pak heerlijke, verse frietjes van de frituur’. Een begripvolle man vraagt het zich af in de nieuwe tv-spot en roept iedereen op een licht dramatische manier op om deze mensen te steunen. ‘Vergeet hen niet. Steun hen via weekvandefriet.be en trakteer die mensen op frietjes van de frituur.’ De tv-spot is van 23 tot 29 november te zien op één.

Grappige filmpjes om te delen
VLAM liet ook extra filmpjes maken waarin je iemand kan uitnodigen om samen naar de frituur te gaan. De filmpjes tonen knotsgekke situaties, die je met een eigen tekst persoonlijk kan maken voor jouw situatie. Want wie weerstaat nu een persoonlijke uitnodiging van een vriend om een frietje te gaan smullen in zijn favoriete frituur?

Selfriet
Op de affiche en op de website www.weekvandefriet.be komt tot slot een oproep om leuke selfies in een frituur of met een pak friet in te sturen, gedoopt als ‘selfriet’. Deze foto’s worden op de campagnewebsite gedeeld en de leukste inzending met vermelding van #weekvdfriet beloont VLAM met een jaar gratis friet.

 

Download documenten