Jaarprogramma 2025

Een nieuw werkjaar is in zicht en VLAM is er klaar voor. Lokaal voedsel is strategisch belangrijk, maar de consument weet vaak niet waar dat voedsel vandaan komt. VLAM legt de link tussen landbouw en voedsel en zet de kwaliteitsvolle producten van eigen bodem op de kaart. Dat gebeurt via initiatieven in de korte keten tot acties in media, verswinkels, horeca, scholen, enz.



De signatuur en koepel van onze binnenlandse promotie blijft Lekker van bij ons, voor al het eetbare lekkers van onze productenkorf. Het is ook de naam van ons online platform, waar we inspiratie en informatie bieden en de mensen achter de producten aan het woord laten.

Voor sierteeltproducten uit Vlaanderen werken we onder de noemer Groen van bij ons. Ook hier hebben we de Vlaming heel wat te vertellen en te bieden.

In het buitenland profileren we Vlaanderen als kwalitatieve en innovatieve voedsel- en sierteeltregio, met de nadruk op acties in de ons omringende landen en Europa. Hier richten we onze boodschap meestal op professionals en vakpers.

Dit zijn slechts de grote lijnen. Ontdek onze concrete promotieplannen voor 2025 in ons jaarprogramma 2025.