Nieuwe melkcampagne focust op kracht van melk

Op 7 april start VLAM met een nieuwe melkcampagne. Daarin wordt benadrukt dat melk van nature een goede bron is van calcium maar ook van andere essentiële voedingsstoffen. De campagne wordt gevoerd via verschillende kanalen: tv, affichage, print en online. Ze loopt in zeven Europese landen. Blikvanger is de tv-spot met computergeanimeerde beelden.

Paraat voor de strijd om de dag
Melk is een trouwe partner in de strijd om de dag. De krachtige mix van essentiële voedingsstoffen in melk is uniek. Opmerkelijk is ook dat die voedingsstoffen zowel apart als te samen werken. Ze versterken elkaar in gunstige zin.
Meegenomen is dat deze voedingsrijkdom een beperkte calorieaanbreng vertegenwoordigt. Drie glazen halfvolle melk – in totaal ongeveer 450 ml of de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid melkproducten - brengen samen 207 kcal of maar 10 % van de aanbevolen dagelijkse energie-inname aan.
Daarom past melk goed in een gevarieerd en evenwichtig voedingspatroon en een gezonde levensstijl die je in form en energiek houdt. Dat is de boodschap die de nieuwe melkcampagne uitstraalt. De campagneslogan luidt: ‘Melk. Een kracht van de natuur.’

Melkridders
De campagneboodschap wordt vertaald in een volledig computergeanimeerde tv-spot die ‘the battle for the day’ voorstelt. We zien kloeke, heldhaftige ridders in een kolkend melkovergoten landschap, dat overgaat in een gevuld melkglas, dat wordt leeggedronken door een tiener.
De spot is te zien op één, Canvas, VTM, 2BE, Vitaya, Vier en Vijf.





Het campagnebeeld met de ridders wordt ook gebruikt in 2D-straataffichage. In diverse magazines krijgt de campagne een inhoudelijke verdieping met advertorials, die de nutritionele troeven van melk toelichten. De melkcampagne en de troeven van melk zijn ook te vinden op www.melkeenkrachtvandenatuur.be.

Tot slot is melk ook partner van het nieuwe VTM-programma ‘Let’s get fit’, dat heel Vlaanderen fit en gezond wil krijgen. Vijf koplopers gaan daarin gedurende 8 weken gezonder eten, bewegen en leven, onder deskundige begeleiding van een sportcoach en een voedingsexperte. Ook de kijkers kunnen meedoen: de ervaringen, recepten en bewegingsoefeningen van elke koploper worden online gedeeld. Wie zich aansluit bij één van hen, kan als volger meegenieten van deze professionele begeleiding.
Melk komt aan bod als belangrijk onderdeel van de actieve voedingsdriehoek.


In zeven Europese landen
De nieuwe melkcampagne loopt in zeven Europese landen (België, Nederland, Frankrijk, Denemarken, V.K., Ierland en Oostenrijk) en wordt gesteund door de Europese Unie.