VLAM ‘schenkt het moment’ met Belgische bieren

Mooie momenten en Belgische bieren gaan hand in hand. Dat is het uitgangspunt van de vernieuwde campagne van VLAM en de Belgische Brouwers, waarbij consumenten online en via een ludieke ‘Scholfie’-wedstrijd hun trots op ons bier nog actiever kunnen delen. Fier op ons bier blijft de basis van de campagne.

Fier op ons bier blaast 7 kaarsjes uit
Al sinds 2013 voeren de Belgische Brouwers en VLAM samen campagne om Belgisch bier in eigen land te promoten. Fierheid is het kernwoord van deze campagne. Sinds vorig jaar focust de campagne ook op de pure kwaliteit van ons Belgisch bier als manier om mensen samen te brengen en mooie momenten te laten beleven. Want bij elke vorm van samenzijn past wel een Belgisch bier.

Tijd voor actie!
Een sfeervolle online video brengt de boodschap tot bij de Belg. Evy De Kock, projectverantwoordelijke bij VLAM: ‘De nieuwe video toont dat de mooiste momenten in ons leven geen filter nodig hebben. Geen hashtags, bling bling of likes. Hier in België genieten we met een goed glas bier. Want een goeie pint, tripel of trappist blijft nog altijd het beste sociale medium. Wij Belgen horen liever 'tsjing' dan de zoveelste 'ping' van onze smartphone. Mooie momenten vragen om ons buitengewoon bier. Elk moment is perfect om er ééntje uit te schenken.’
De nieuwe spot kreeg alvast een mooie appreciatiescore. ‘De spot geeft ook duidelijk mee dat bier een logische begeleider is van allerlei sociale momenten’, getuigt Evy. Dit jaar loopt de spot in april & mei en opnieuw in september & oktober, telkens op verschillende online kanalen. ‘Verder zorgen we dat consumenten ook via de Facebook- en Instagram-pagina’s van Fier op ons Bier regelmatig goesting in ons bier krijgen.’

Scholfie-wedstrijd
‘Met een wedstrijd zetten we de bierliefhebbers via sociale media ook op tot interactie en engagement’, vervolgt Evy. ‘Dat gaat niet alleen over belangrijke momenten zoals de geboorte van je kind, huwelijk, Moederdag, enz. maar ook over heel gewone dagdagelijkse momenten.’
‘Ook in horeca en drankenhandelaars kan je onze campagne tegenkomen. Via o.a. affiches, bierviltjes en een heuse scholfietool moedigen we de klanten aan om een ‘scholfie’ te maken. Dit is een foto, video, boomerang… van jezelf terwijl je klinkt met Belgisch bier. Je stuurt je scholfie door naar een afwezige vriend(in) en nodigt deze uit om samen nog eens een goed glas Belgisch bier te drinken’, licht Evy de actie toe.
Tot eind september geeft Fier op ons Bier elke maand 5 brouwerijbezoeken weg. ‘Om te winnen moet je je scholfie delen op Facebook of Instagram met #schenkhetmoment. Zo maak je kans op een brouwerijbezoek met degustatie voor vijf personen. En zo creëren we weer nieuwe mooie momenten’, lacht Evy.

Tip: Wil je je klanten zelf ook inspireren? Check dan onze smaakwijzer!

Volg onze acties van www.fieroponsbier.be ook op Facebook & Instagram.

Download documenten