VLAM stelt Filip Fontaine aan als nieuwe algemeen directeur

Filip Fontaine wordt vanaf 1 juli algemeen directeur van VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing vzw. Fontaine volgt Frans De Wachter op die na een lange carrière bij VLAM op pensioen gaat op 1 juli 2019.

Filip Fontaine (° 1967) gaf na zijn studies als landbouwingenieur aan de KU Leuven invulling aan diverse jobs in de land- en tuinbouwsector. Hij startte zijn carrière als projectmanager en milieu-adviseur bij Boerenbond. Vervolgens was hij gedurende een korte periode werkzaam bij Cera om vanaf 1998 als directeur aan de slag te gaan in diverse groente- en fruitveilingen. Hij rondde daar een aantal fusies succesvol af en stond mee aan de wieg van de oprichting van BelOrta. Recent vervulde hij als interim CEO-opdrachten bij EIT Food en momenteel nog bij Lidwina, een maatwerkbedrijf in de Kempen.

Filip Fontaine over VLAM: “Ik ken VLAM al sinds de epische slogans zoals ‘van korstjes krijg je borstjes’. De wereld van de voeding en marketing was toen veel eenvoudiger. We leven in een scharnierperiode waar veel inzichten veranderen. Voeding is vanzelfsprekend geworden, maar gezondheid, verspilling, transparantie en duurzaamheid worden ook onderdeel van ons dieet. De consument baadt in informatie, soms correcte en soms minder correcte. In deze ratatouille de producten van onze landbouwers, tuinders en vissers de plaats geven die ze verdienen, lekker, van bij ons, duurzaam, gezond…is een stevige uitdaging waar ik mijn schouders graag mee onder zet.”

 

Niet voor publicatie:


Over VLAM
VLAM voert promotie voor de producten van de Vlaamse landbouw, tuinbouw en visserij in binnen- en buitenland. VLAM is een privaatrechtelijke organisatie en werkt in opdracht van de Vlaamse overheid en het bedrijfsleven. De promotiecampagnes van VLAM worden grotendeels per product of per productgroep opgezet, ze worden gefinancierd door de betrokken deelsector. Naast de specifieke werking per productgroep voert VLAM ook overkoepelende promotie voor de producten van bij ons. Alle communicatie naar de consument gebeurt onder het logo ‘Lekker van bij ons’.

 

Download documenten