VLAM zet Belgisch kalfsvlees in de kijker tijdens de Week van het Kalfsvlees

​Van 20 tot en met 26 oktober 2025 organiseert VLAM de Week van het Kalfsvlees, een campagne die het veelzijdige karakter van kalfsvlees in de kijker zet. De actie inspireert consumenten om vaker te kiezen voor mals en kwaliteitsvol kalfsvlees van bij ons.

Mediacampagne en zichtbaarheid op de winkelvloer

De campagne krijgt weerklank via verschillende kanalen:

  • Affiches voor slagers en retail om het thema zichtbaar te maken in de winkel.
  • Online artikels en bannering op nieuwsplatformen.
  • We inspireren de consument met recepten via Dagelijkse Kost (website en app).
  • Samenwerkingen met influencers die kalfsvlees in de kijker zetten op sociale media.
  • En uiteraard ook via de eigen kanalen van Lekker van bij ons.

Trots op lokaal vakmanschap

Uit cijfers van YouGov in opdracht van VLAM (2024)*, blijkt dat het verbruik van kalfsvlees groeide in 2024, na een daling de voorgaande jaren. Gemiddeld consumeerden we vorig jaar 0,48 kg kalfsvlees.

Belgisch kalfsvlees staat voor kwaliteit, smaak en duurzaamheid. De Week van het Kalfsvlees onderstreept die boodschap en geeft inspiratie om zelf aan de slag te gaan met kalfsvlees. De recepten op Lekker van bij ons, vind je hier.

* Onderzoek op basis van een representatieve steekproef van 6.000 Belgische huishoudens, die hun aankopen van voedingsmiddelen registreren.