Voor wie?

Wat is een maatschappelijk assistent?

Een maatschappelijk assistent van de vzw Sociale Dienst helpt je met allerhande vragen en biedt je ondersteuning in je werksfeer of in je persoonlijke situatie. De maatschappelijk assistent informeert je over sociale hulpmogelijkheden en adviseert je over de stappen die je kunt nemen richting een oplossing.

Goed om te weten: gesprekken met een maatschappelijk assistent vallen onder het beroepsgeheim. Je wordt in alle vertrouwen verder geholpen.

Overzicht maatschappelijk assistenten 

De vzw Sociale Dienst beschikt over een professioneel en gemotiveerd team van maatschappelijk assistenten. Je kunt terecht bij de maatschappelijk assistent van de regio waarin je woont.

maatschappelijk assistentregio/postcodecontactgegevens

Faeza Belhadj

2000 - 2180
2220 - 2243
2260 - 2270
2280 - 2288
2310 - 2328
2390
2500 - 2570
2590 - 2660
2840 - 2850
2900 - 2990

faeza.belhadj@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 48 78

Winnie Claes

1700 – 1745
1770 – 1933
1980 – 1982
2830
2870 – 2890
3070 - 3080
3190 - 3191
9200 - 9220
9255
9280
9300 - 9308
9310 - 9320
9450 - 9473

winifride.claes@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 20 95

Jeroen De Bosscher

8000 – 8380
8730
9900
9970 - 9971
9980 - 9988
9990 - 9992

jeroen.debosscher@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 01 75

Martine De Clercq

9030 - 9032
9040 - 9042
9050 - 9052
9800 - 9810
9830 – 9850
9870 – 9881
9901 - 9932
9940
9950
9960 - 9968

martine.declercq@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 12 45

Stijn Denys

9034 - 9039
9043 - 9049
9060 - 9190
9230 - 9250
9260 - 9270
9290
9340
9420
9520 – 9790
9820
9860
9890

stijn.denys@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 48 74

Els Geebelen

3500 – 3530
3550
3590 – 3798
3830 – 3840
3870
3960

els.geebelen@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 48 31

Florence Legros

1000 – 1674
1750 – 1761
1950 – 1970
3090
9400 – 9406
9500 – 9506

florence.legros@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 48 34

Miranda Pauwels

2200
2250
2275
2290 - 2300
2330 - 2387
2400 - 2491
3580 - 3583
3900 - 3950
3970 - 3990

miranda.pauwels@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 61 89

Nele Van Acker

9000
9030 - 9032
9040 - 9042
9050 - 9052

nele.vanacker@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 11 82

Guido Van Rechem

8400 – 8720
8740 – 8980

guido.vanrechem@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 48 24

Isabelle Verdickt

2580
2800 - 2820
2860 - 2861
3000 - 3061
3110 - 3150
3200 - 3473
3540 - 3545
3560 - 3570
3800
3850
3890 - 3891
4000 - 7910

isabelle.verdickt@vlaanderen.be (opent in uw e-mail applicatie)
02 553 07 70

Goed om te weten: de maatschappelijk assistenten zijn bereikbaar tijdens de kantooruren. Om kwalitatieve dienstverlening te bieden zijn zij niet bereikbaar op de momenten dat ze individuele gesprekken voeren en tijdens huisbezoeken.

Als je de maatschappelijk assistent van jouw regio niet meteen aan de lijn krijgt, spreek een boodschap in dan contacteert deze jou zo snel als mogelijk. Gelieve iets in te spreken als je wenst teruggebeld te worden. Voor dringende vragen kan je ook terecht op het algemeen nummer 02 553 18 31.

Zitdagen maatschappelijk assistenten

De maatschappelijk assistenten van de vzw Sociale Dienst organiseren maandelijkse zitdagen in verschillende regio’s in Vlaanderen en daarbuiten. Je kunt er vrijblijvend langsgaan in de regio waar je woont. Een afspraak is niet altijd nodig.

Hoe contact opnemen?

Neem contact op met een maatschappelijk assistent: verloop voor klanten van de vzw Sociale Dienst.

  • Stap 1

    Je contacteert de maatschappelijk assistent van de regio waarin je woont. Wil je graag eens even samenzitten? Maak dan een afspraak of kom naar een zitdag.

    Je kunt ook steeds het algemeen nummer bellen: 02 553 18 31. Dit kan elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur.

  • Stap 2

    Je vertelt in vertrouwen je verhaal, je situatie, je vragen, … De maatschappelijk assistent luistert naar jou en zet alles op een rijtje.

  • Stap 3

    Je zoekt samen met de maatschappelijk assistent naar oplossingen voor je situatie: financieel, juridisch, psychosociaal, administratief, …. De maatschappelijk assistent zal je hierbij met kennis van zaken begeleiden of zo nodig doorverwijzen naar meer gespecialiseerde hulpverleners.

    Je staat er niet alleen voor.

Banner sociale dienst