Wanneer gebruik je Artikel en hoe bouw je dit inhoudstype op? Op deze pagina vind je alle informatie.
Doel
Een artikel:
- gebruik je als er geen ander inhoudstype kan toegepast worden. Het gaat dus niet over een dienstverlening, maatregel, plicht, ...
- kun je ook gebruiken om korte informatie alleen naar het contactcenter te publiceren, zoals dossierstatussen die niet publiek zijn.
Opbouw
- Stap 1
Schrijf de redactietitel en publieke titel
Bekijk de tips voor goede titels
- Stap 2
Vul het veld samenvatting eventueel in
De samenvatting verschijnt op een themapagina onder de titel van je pagina.
Je kunt het best wat kernwoorden opsommen, gescheiden door komma’s, en je opsomming laten eindigen met drie puntjes. Een andere optie is een wervend zinnetje die de pagina samenvat.
- Stap 3
Vul de contentheader in
Naast de inleiding kun je een actieknop toevoegen via de contentheader. In de hubs kun je ook een foto, logo of een icoontje toevoegen.
Wil je dit niet? Laat dan gewoon ‘Geen’ aangevinkt staan.
- Stap 4
Schrijf een inleiding
Bekijk de tips voor een goede inleiding.
- Stap 5
Voeg storyblocks toe om de content te structureren
Welk storyblock gebruik je het best en hoe? Bekijk het overzicht van de verschillende storyblocks.
- Stap 6
Vul de contenttabs in
Bekijk het overzicht van de verschillende contenttabs.
- Stap 7
Sla op en publiceer