Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe schakel je de opmerkingen uit op een (start)pagina? SharePoint

Hoe schakel je de opmerkingen uit op een (start)pagina?

Als je net een SharePoint-pagina hebt gemaakt en gepubliceerd, is het belangrijk te weten dat de functionaliteiten likes, opmerkingen en views standaard ingeschakeld zijn. Dat betekent dat je bezoekers onderaan je pagina commentaren en vind-ik-leuks kunnen achterlaten en ook dat je kan zien hoeveel keer je pagina werd bezocht.
Afhankelijk van de functie van je pagina is het echter niet altijd nodig of gepast dat men opmerkingen kan achterlaten, en dus kan je deze optie uitschakelen.

Opmerkingen aan- of uitschakelen

  • Stap 1

    Ga naar de pagina waar je de opmerkingen wilt uitschakelen.

  • Stap 2

    Klik rechtsboven op de blauwe knop “bewerken”

  • Stap 3

    Scroll helemaal naar beneden tot je de Opmerkingen-sectie ziet.

  • Stap 4

    Klik op de knop om hem op ‘uit’ te zetten.

  • Stap 5

    Klik op “opslaan als concept” of “publiceren” om de wijziging op te slaan. Je ziet dat de Opmerkingen-sectie niet meer wordt getoond.

Opgelet

Het uitschakelen van de mogelijkheid om opmerkingen te geven doet de opmerkingen niet teniet. Zodra je de opmerkingen weer inschakelt, worden deze weer zichtbaar!