Minstens elk oneven jaar moet u het inschrijvingsregister actualiseren. Zo blijft uw wachtlijst up-to-date.
Standaard actualisering
Wie u moet actualiseren, wanneer en welke gegevens, leest u in de wegwijs in het sociaal huurstelsel onder punt 2.6.
Bij elke actualisatie kijkt u de gezinssamenstelling na en controleert u de inkomensvoorwaarde. Hiervoor raadpleegt u de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid (KSZ). Deze informatie voegt u toe aan de actualisatiebrief. De kandidaat-huurder kan ook zijn voorkeuren wijzigen.
Alternatieve actualisering
Om het actualisatieproces te vereenvoudigen, kunt u sinds maart 2019 kiezen voor een alternatieve werkwijze. U moet wel in uw intern huurreglement opnemen voor welke werkwijze u kiest: de huidige werkwijze of de alternatieve werkwijze.
(verder aanvullen)
Inschrijvingsregister
aanvullen
Documenten
hier opsommen welke modellen er zijn en dat ze te vinden zijn op centrale documentenpagina van verhuring (met doorlink).
Regelgeving
- Artikel 6.6 Besluit Vlaamse Codex Wonen
- Artikel 10 tot 12 van het Ministerieel Besluit Inschrijvingsregister (LINKEN NOG TE LEGGEN)