Commerciële vaardigheden
- ELRON
- ODB-1003218
- op: 3 april 2024
Deze opleiding komt in aanmerking voor
- Opleidingscheques
- Vlaams opleidingsverlof
Aantal uren: 40 uur
Eindbeoordeling voorzien: nee
Blended leren: nee
Mentoropleiding: nee
Extra informatie: https://elron.be/opleidingen/marketing-en-sales/opent in nieuw venster
Doelgroep
Deze opleiding geeft de bedienden binnen elke organisatie de kans om zich te
ontwikkelen op de vaardigheden in zijn algemeenheid van zowel de te verwerken
administratie evenals de commerciële vaardigheden (opvolging van klanten, en opvolgen
van nieuwe aanvragen van bijvoorbeeld offertebeheer, contract opstelling tot after-sales).
Hierbij speelt de impact op klantgerichtheid maar ook strategische verkoop en
onderhandelingstechnieken.
Voorwaarden
Specifieke voorwaarden per opleidingsincentive
Elke opleidingsincentive heeft zijn eigen specifieke voorwaarden om te bepalen of u recht heeft. Kijk na of u voldoet aan de voorwaarden van de opleidingsincentive waarvan u gebruik wil maken (Vlaams opleidingsverlof(opent in nieuw venster), Vlaams opleidingskrediet(opent in nieuw venster) en opleidingscheques voor werknemers(opent in nieuw venster)
Opleidingscheques: beperkende voorwaarde opleidingsniveau
Deze opleiding kan u betalen met een opleidingscheque. Bent u hooggeschoold (u behaalde een graduaats-, bachelor- of masterdiploma)? Dan kan dat enkel als u een ‘attest loopbaanbegeleiding’ heeft van maximaal 6 jaar oud. In dit attest verklaart een loopbaanbegeleider dat de opleiding noodzakelijk is voor de uitvoering van uw persoonlijk ontwikkelplan (POP). In de aanvraag van de opleidingscheque wordt automatisch de opleidingscode ODB-P00001 ingevuld.
Inhoud van de opleiding
Effectieve Prospecting Strategieën:
Identificeren van ideale doelgroepen en niches.
Het ontwikkelen van een doordachte prospectieaanpak.
Impactvolle Communicatie:
Creëren van overtuigende boodschappen die prospects aanspreken.
Het belang van luistervaardigheden bij het begrijpen van behoeften.
Relatieopbouw en Netwerken:
Bouwen van duurzame relaties met potentiële klanten.
Effectief gebruikmaken van netwerkevenementen en digitale platforms.
Omgaan met Bezwaren en Afwijzing:
Het overwinnen van obstakels en het omzetten van negatieve reacties.
Het aanpassen van je benadering op basis van feedback.
Salesstrategie :
â Wie zijn de ideale potentiële klanten ?
â Hoe zorgen we ervoor dat de salesfunnel gevuld blijft ?
â Welk strategisch model koppelen we aan jullie bestaansreden ( Why ? ) waardoor jullie positionering veel duidelijker is ?
Sales met inzicht :
Salesinzichten volgens mijn eigen S.A.L.E.S aanpak
Scouting â Aandachtig luisteren â Laten kopen â Evalueren â Supporteren
5 cirkels van Sales met inzicht : Koopklok â DISC en WHY
Emotioneel kopen en confirmation bias
Vragen stellen en stelling poneren om uw klant te laten kopen
Basis leggen om vertrouwen te creëren waardoor klanten willen kopen aan de voorwaarden die jullie willen.
PRESENTATIES VOORBEREIDEN
Presenteren is communiceren. Leren presenteren is een proces.
Doel
Publiek
Strategie
Ondersteunende middelen
Anticiperen op Murphy
Dry Run
PRESENTATIES GEVEN
Impact verhogen non-verbaal
Faciliteren en motiveren
Storytelling
Wat doen bijâ¦
Plankenkoorts
Vragen en opmerkingen
Weerstand in de groep