De dataset 'toeristisch recreatief wandelnetwerk Vlaanderen' is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde wandelknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en Regionaal Landschap Lage Kempen en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer- de naam van het wandelnetwerk- de website waar je de wandelkaart kan kopen- de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein- de website van de toeristische regio- de beheerder van het wandelnetwerk
Filter
145 resultaten
Vervoer
- WFS
- De dataset 'toeristisch recreatief fietsnetwerk Vlaanderen is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde fietsknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de 5 Provinciale Toeristische Organisaties en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het fietsnetwerk - de website waar je de fietskaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het fietsnetwerk.WFS
- De dataset 'toeristisch recreatief ruiternetwerk Vlaanderen' is een geïntegreerde datalaag en bevat de genummerde ruiterknooppunten en de segmenten die deze knooppunten met elkaar verbindt. De brongegevens worden aangeleverd door de Provinciale Toeristische Organisaties en Regionale Landschappen en samengebracht tot 1 dataset door Toerisme Vlaanderen. Volgende informatie wordt als attribuut meegegeven: - het knooppuntnummer - de naam van het ruiternetwerk - de website waar je de kaart kan kopen - de contactgegevens van het meldpunt in geval van onregelmatigheden op het terrein - de website van de toeristische regio - de beheerder van het ruiternetwerk.WFS
- Een verzameling van ruimtelijke hydrografische data (kaartgegevens in vectorvorm) aangemaakt voor nautische cartografie op een schaal 1/2500. De dataset omvat minimaal volgende gegevens: * Oeverlijn *constructies die een gevaar voor de navigatie kunnen opleveren *sluizen en dammen *vaarroute *geïsoleerde gevaren in de vaarroute zowel onder- als boven water * navigatie hulpmiddelen zoals betonning en bebakening * waterwegas met km/hm aanduiding Bijkomende informatie: Wrakinformatie * Dieptezones, dieptecijfers en dieptelijnen * Verkeerscheidingsstelsels en toegangsgeulen tot de kusthavens (indien van toepassing) * Haven- en andere infrastructuur * Lichten * Merkwaardige punten * Gevaargebieden * Gebouwen.TIFFISO/IEC8211:1994
- De middenberm is de berm tussen twee rijbanen. Een middenberm scheidt de verkeersstromen. Vaak is de middenberm uitgerust met een vangrail, maar dat hoeft niet. Wanneer de middenberm breed genoeg is wordt dit niet gedaan. Op een middenberm worden soms bomen of struiken aangeplant.Een middenberm kan zeer lang zijn, zonder onderbreking, als de weg ongelijkvloerse kruisingen heeft, zoals het geval is bij een autosnelweg.WFS
- Deze laag geeft aan waaruit de hoofdverharding en de subverharding van de toplaag bestaat.WFS
- Een verzameling van ruimtelijke hydrografische data (kaartgegevens in vectorvorm) aangemaakt voor nautische cartografie op een schaal 1/5000. De dataset omvat minimaal volgende gegevens: * Oeverlijn *constructies die een gevaar voor de navigatie kunnen opleveren *sluizen en dammen *vaarroute *geïsoleerde gevaren in de vaarroute zowel onder- als boven water * navigatie hulpmiddelen zoals betonning en bebakening * waterwegas met km/hm aanduiding Bijkomende informatie: Wrakinformatie * Dieptezones, dieptecijfers en dieptelijnen * Verkeerscheidingsstelsels en toegangsgeulen tot de kusthavens (indien van toepassing) * Haven- en andere infrastructuur * Lichten * Merkwaardige punten * Gevaargebieden * Gebouwen.TIFFISO/IEC8211:1994
- Fietssuggestiestrook is juridisch niet opgenomen in het verkeersreglement. Een fietssuggestiestrook maakt deel uit van de rijbaan. Het is een fysieke strook op de rijbaan, visueel aangeduid door afwijkende kleur en/of materiaal. Juridisch is dit geen exclusief fietspad maar een vorm van menging waarbij de hele rijbaan inclusief suggestiestroken, door alle weggebruikers mag gebruikt worden. Ze worden meestal gebruikt op plaatsen waar geen ruimte is voor een echt fietspad, of bij de overgang van fietspad naar gemengd verkeer. De fietssuggestiestroken worden geinventariseerd als (deel van) een genummerde weg dat beschikt over een fietssuggestiestrook. De geometrie van de eigenlijke fietssuggestiestrook is niet opgenomen.WFS
- Locaties van de vluchtdeuren en sassen die zich bevinden in de geluidswerende constructies langs de genummerde wegen in beheer van AWV.Een vluchtdeur of sas wordt toegepast als veiligheidsmaatregel in geluidsschermen. Op wegvakken met geluidsschermen is de verkeersruimte beperkt tot de afstand tussen de geluidsschermen. Bij calamiteiten zitten de weggebruikers dan "klem" tussen deze twee grenzen. Wanneer het noodzakelijk is om de plek van de calamiteit te ontvluchten, kan dat in beginsel alleen parallel aan het geluidsscherm. Dit kan zeer onveilige situaties opleveren.WFS
- Snelheidsregimes zijn delen van een genummerde weg met een uniforme maximale snelheid. De snelheidsregimes zijn lineaire weergaves van een (deel van) de wegen met aanduiding van een uniforme maximum snelheid.WFS
- Lintvormige constructie voor geleiding en beveiliging van het verkeer en voor afscherming van hindernissen. Men onderscheidt de vangrail, zijnde een beveiligingsconstructie die uit een op steunen bevestigde ligger bestaat ; en een veiligheidsstootband, zijnde een beveiligingsconstructie die over haar gehele lengte op de bodem rust. De afschermende constructies worden weergegeven door lineaire weergave langs de as van de genummerde weg en is niet de eigenlijke geometrie.WFS
- de uitstoot van de sector transport is de som van de uitstoot door wegverkeer, scheepvaart, luchtvaart, spoorverkeer en mobiele machineswegverkeer heeft het grootste aandeel in de uitstoot door transport, vooral door personenwagens.CSV