Snelheidsregimes zijn delen van een genummerde weg met een uniforme maximale snelheid. De snelheidsregimes zijn lineaire weergaves van een (deel van) de wegen met aanduiding van een uniforme maximum snelheid.
Filter
52 resultaten
Agentschap Wegen en Verkeer
- WFS
- De middenberm is de berm tussen twee rijbanen. Een middenberm scheidt de verkeersstromen. Vaak is de middenberm uitgerust met een vangrail, maar dat hoeft niet. Wanneer de middenberm breed genoeg is wordt dit niet gedaan. Op een middenberm worden soms bomen of struiken aangeplant.Een middenberm kan zeer lang zijn, zonder onderbreking, als de weg ongelijkvloerse kruisingen heeft, zoals het geval is bij een autosnelweg.WFS
- Relatieve lineaire locatie langs de genummerde weg, waar geluidswerende constructies voorkomen en die kunnen overlappen. Een geluidswerende constructie is een verzamelterm voor alle constructies die het geluid weren, zoals daar zijn geluidsschermen, gronddammen en akoestisch absorberende panelen op tunnel- of sleufwanden.WFS
- Langsgrachten zijn een weergave langs de genummerde wegen. Met andere woorden de datalaag geeft aan langs welk (deel van) de genummerde weg langsgrachten gelegen zijn.WFS
- Fietssuggestiestrook is juridisch niet opgenomen in het verkeersreglement. Een fietssuggestiestrook maakt deel uit van de rijbaan. Het is een fysieke strook op de rijbaan, visueel aangeduid door afwijkende kleur en/of materiaal. Juridisch is dit geen exclusief fietspad maar een vorm van menging waarbij de hele rijbaan inclusief suggestiestroken, door alle weggebruikers mag gebruikt worden. Ze worden meestal gebruikt op plaatsen waar geen ruimte is voor een echt fietspad, of bij de overgang van fietspad naar gemengd verkeer. De fietssuggestiestroken worden geinventariseerd als (deel van) een genummerde weg dat beschikt over een fietssuggestiestrook. De geometrie van de eigenlijke fietssuggestiestrook is niet opgenomen.WFS
- Locaties van de vluchtdeuren en sassen die zich bevinden in de geluidswerende constructies langs de genummerde wegen in beheer van AWV.Een vluchtdeur of sas wordt toegepast als veiligheidsmaatregel in geluidsschermen. Op wegvakken met geluidsschermen is de verkeersruimte beperkt tot de afstand tussen de geluidsschermen. Bij calamiteiten zitten de weggebruikers dan "klem" tussen deze twee grenzen. Wanneer het noodzakelijk is om de plek van de calamiteit te ontvluchten, kan dat in beginsel alleen parallel aan het geluidsscherm. Dit kan zeer onveilige situaties opleveren.WFS
- Een gebied met bebouwing en waarvan de invalswegen aangeduid zijn met de verkeersboden F1a-b, en de uitvalswegen met de verkeersborden F3a-b (KB 1/12/75, Art. 2.11). De bebouwde kommen worden weergegeven door lineaire lijnevents.WFS
- Als een voertuig omwille van zijn constructie of omwille van een ondeelbare lading groter is dan voorzien in het reglement van de technische eisen (https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech) en de wegcode (https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode) dan moet men over een vergunning uitzonderlijk vervoer beschikken om met een dergelijk voertuig op de openbare weg te komen. Meer details hierover vind je op https://wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer Het netwerk klasse 120 is een verzameling van wegen die geschikt zijn voor transporten tot 120 ton, een hoogte van maximaal 4m80, een lengte van maximaal 35m of een breedte van maximaal 5m.Deze kaart is indicatief. Bij een vergunning uitzonderlijk vervoer, 120t netwerk, dient u de uitgeschreven versie bij te hebben en te volgen. https://wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer/reiswegennetwerkWegenwerken en calamiteiten worden niet weergegeven op deze kaart. Een overzicht van de belangrijkste werken vind je op https://wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer/wegenwerkenHet netwerk, en deze kaart, wordt aangepast op het moment dat er een noodzaak is of er nieuwe mogelijkheden ontstaan.WFS
- (English description below) De DATEX2 feed bevat de volgende door het Verkeerscentrum Vlaanderen gekende verkeersinformatie op de autosnelwegen in Vlaanderen: verkeersafwikkeling, incidenten, actuele wegenwerken en speciale evenementen die het verkeer beïnvloeden. Ook sommige incidenten en sommige actuele wegenwerken op gewestwegen in Vlaanderen zitten vervat in de DATEX2 feed. (Nederlandstalige omschrijving hierboven) The DATEX2 feed contains the following traffic information, known by the Flemish traffic centre, on the highways in Flanders: traffic flow, incidents, current road works and special events that effect traffic. Some incidents and some actual road works on regional roads in Flanders are also included in the DATEX2 feed.XML
- De beheersegmenten geven aan wie de beheerder is van een segment van de genummerde wegen, gewestwegen en/of autosnelwegen. De beheersegmenten worden weergegeven als een lijnlocatie t.o.v. de as van de genummerde weg, die respresenteert welke wegen in beheer zijn van welke overheidsinstantie.WFS
- Kaart van de afgeleide zones - zone 50 op wegen gelegen in het Vlaams gewest.De basis van het wegenbestand waarop de afgeleide zones - zone 50 zijn geprojecteerd is steeds de laatste versie van het Wegenregister zoals gepubliceerd op de website van Digitaal Vlaanderen.De opstellingen in de Verkeersborden.Vlaanderen toepassing dienen als basisbestand voor de afgeleide data.De afgeleide zones - zone 30 zijn opgemaakt aan de hand van de verkeersborden (enkel zoneborden) ZC43 en ZC43/ met opschrift 50 zoals deze in de verkeersbordendatabank zijn opgenomen.De kwaliteit van de afgeleide data hangt af van de correctheid van zowel het Wegenregister als de data in Verkeersborden.Vlaanderen.WFS
- ls een voertuig omwille van zijn constructie of omwille van een ondeelbare lading groter is dan voorzien in het reglement van de technische eisen (https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech) en de wegcode (https:// www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode) dan moet men over een vergunning uitzonderlijk vervoer beschikken om met een dergelijk voertuig op de openbare weg te komen. Meer details hierover vind je op https:// wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer Het netwerk 90 ton is een verzameling van wegen die geschikt zijn voor transporten tot 90 ton, een hoogte van maximaal 4m50, een lengte van maximaal 30m of een breedte van maximaal 4m25. Deze kaart is indicatief. Bij een vergunning uitzonderlijk vervoer, netwerk klasse 90, dient u de uitgeschreven versie bij te hebben en te volgen. https:// wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer/reiswegennetwerk Wegenwerken en calamiteiten worden niet weergegeven op deze kaart. Een overzicht van de belangrijkste werken vind je op https://wegenenverkeer.be/ uitzonderlijk-vervoer/wegenwerken Het netwerk, en deze kaart, wordt aangepast op het moment dat er een noodzaak is of er nieuwe mogelijkheden ontstaan. Het netwerk is gebaseerd op telkens de laatste versie van het Wegenregister.WFS