Een straatkolk is het bakvormig constructieonderdeel onder de waterslikker waarop het verbindingsriool naar de rioolleiding is aangesloten.Straatkolken zijn submeternauwkeurige puntlocaties, langs de genummerde wegen, meer bepaald de gewest- en autosnelwegen.
Filter
53 resultaten
Agentschap Wegen en Verkeer
- WFS
- Posities van de referentiepunten langs de Vlaamse autosnelwegen en gewestwegen met de bijbehorende opschriften. Deze referentiepunten dienen om op een eenvoudige manier aan locatiebepaling te doen op een Vlaamse autosnelweg of gewestweg. Deze staan ongeveer op 100 m van elkaar doch een afwijking van 20 meter is toegestaan. We meten het object of de locatie op met een afstand tov het referentiepunt met steeds een wegnummer (Ident8).Vb. het verkeersbord staat rechts op de N0010001 refpunt 16.2 +15m.WFS
- Een gebied met bebouwing en waarvan de invalswegen aangeduid zijn met de verkeersboden F1a-b, en de uitvalswegen met de verkeersborden F3a-b (KB 1/12/75, Art. 2.11). De bebouwde kommen worden weergegeven door lineaire lijnevents.WFS
- Snelheidsregimes zijn delen van een genummerde weg met een uniforme maximale snelheid. De snelheidsregimes zijn lineaire weergaves van een (deel van) de wegen met aanduiding van een uniforme maximum snelheid.WFS
- De middenberm is de berm tussen twee rijbanen. Een middenberm scheidt de verkeersstromen. Vaak is de middenberm uitgerust met een vangrail, maar dat hoeft niet. Wanneer de middenberm breed genoeg is wordt dit niet gedaan. Op een middenberm worden soms bomen of struiken aangeplant.Een middenberm kan zeer lang zijn, zonder onderbreking, als de weg ongelijkvloerse kruisingen heeft, zoals het geval is bij een autosnelweg.WFS
- Bomen zijn submeternauwkeurige puntlocaties die elke geinventariseerde boom langs de genummerde wegen weergeeft. De geummerde wegen zijn in het beheer van het Agentschap Wegen en Verkeer. De bomen kunnen zowel alleenstaande bomen zijn als boomrijen. Een boomrij kan een opgaande bomenrij zijn, dit een beplanting in lijn van opgaande bomen, van ongeveer gelijke leeftijd, op een regelmatige plantafstand afhankelijk van de groeiwijze van de boomsoort en het beoogde eindbeeld. Of een vormbomenrij: Beplanting in lijn van vormbomen, van ongeveer gelijke leeftijd, op een regelmatige plantafstand, afhankelijk het beoogde eindbeeld. Naar gelang het type van vormboom (knotboom, leiboom, kandelaber, geschoren boom) en het beoogde eindbeeld wordt het beheer periodiek uitgevoerd. Bij alleenstaande bomen worden als opgaande bomen onderscheiden hoogstammige, laagstammige en meerstammige bomen. Alleenstaande vormbomen zijn: knotbomen, leibomen, kandelabers en geschoren bomen.WFS
- Relatieve lineaire locatie langs de genummerde weg, waar geluidswerende constructies voorkomen en die kunnen overlappen. Een geluidswerende constructie is een verzamelterm voor alle constructies die het geluid weren, zoals daar zijn geluidsschermen, gronddammen en akoestisch absorberende panelen op tunnel- of sleufwanden.WFS
- Fietssuggestiestrook is juridisch niet opgenomen in het verkeersreglement. Een fietssuggestiestrook maakt deel uit van de rijbaan. Het is een fysieke strook op de rijbaan, visueel aangeduid door afwijkende kleur en/of materiaal. Juridisch is dit geen exclusief fietspad maar een vorm van menging waarbij de hele rijbaan inclusief suggestiestroken, door alle weggebruikers mag gebruikt worden. Ze worden meestal gebruikt op plaatsen waar geen ruimte is voor een echt fietspad, of bij de overgang van fietspad naar gemengd verkeer. De fietssuggestiestroken worden geinventariseerd als (deel van) een genummerde weg dat beschikt over een fietssuggestiestrook. De geometrie van de eigenlijke fietssuggestiestrook is niet opgenomen.WFS
- De beheersegmenten geven aan wie de beheerder is van een segment van de genummerde wegen, gewestwegen en/of autosnelwegen. De beheersegmenten worden weergegeven als een lijnlocatie t.o.v. de as van de genummerde weg, die respresenteert welke wegen in beheer zijn van welke overheidsinstantie.WFS
- ls een voertuig omwille van zijn constructie of omwille van een ondeelbare lading groter is dan voorzien in het reglement van de technische eisen (https://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech) en de wegcode (https:// www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode) dan moet men over een vergunning uitzonderlijk vervoer beschikken om met een dergelijk voertuig op de openbare weg te komen. Meer details hierover vind je op https:// wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer Het netwerk 90 ton is een verzameling van wegen die geschikt zijn voor transporten tot 90 ton, een hoogte van maximaal 4m50, een lengte van maximaal 30m of een breedte van maximaal 4m25. Deze kaart is indicatief. Bij een vergunning uitzonderlijk vervoer, netwerk klasse 90, dient u de uitgeschreven versie bij te hebben en te volgen. https:// wegenenverkeer.be/uitzonderlijk-vervoer/reiswegennetwerk Wegenwerken en calamiteiten worden niet weergegeven op deze kaart. Een overzicht van de belangrijkste werken vind je op https://wegenenverkeer.be/ uitzonderlijk-vervoer/wegenwerken Het netwerk, en deze kaart, wordt aangepast op het moment dat er een noodzaak is of er nieuwe mogelijkheden ontstaan. Het netwerk is gebaseerd op telkens de laatste versie van het Wegenregister.WFS
- Directe downloadservice Agentschap Wegen en Verkeer
- Locaties van de vluchtdeuren en sassen die zich bevinden in de geluidswerende constructies langs de genummerde wegen in beheer van AWV.Een vluchtdeur of sas wordt toegepast als veiligheidsmaatregel in geluidsschermen. Op wegvakken met geluidsschermen is de verkeersruimte beperkt tot de afstand tussen de geluidsschermen. Bij calamiteiten zitten de weggebruikers dan "klem" tussen deze twee grenzen. Wanneer het noodzakelijk is om de plek van de calamiteit te ontvluchten, kan dat in beginsel alleen parallel aan het geluidsscherm. Dit kan zeer onveilige situaties opleveren.WFS