De Telefoongids Vlaanderen (TGV) verdwijnt op 1 november 2025
Vanaf 1 november 2025 zal de Telefoongids Vlaanderen (TGV) niet langer beschikbaar zijn als interne zoektool voor contactgegevens binnen de Vlaamse overheid.
Waarom stopt de TGV?
De beslissing om TGV uit dienst te nemen is gebaseerd op drie overwegingen:
Gebruikersbevraging: uit een recente bevraging blijkt dat er geen sterke voorkeur is om TGV te behouden. Wel gaven respondenten aan een overgangsperiode van zes maanden te waarderen in geval van stopzetting. Die is nu bezig.
Beschikbare alternatieven: er zijn alternatieven beschikbaar die (een deel van) de functionaliteiten van TGV overnemen, zoals Microsoft Teams, Outlook en interne systemen van de verschillende agentschappen.
Strategische focus Digitaal Vlaanderen: Digitaal Vlaanderen richt zich op digitale oplossingen met de grootste meerwaarde. De afbouw van TGV maakt het mogelijk middelen gerichter in te zetten.
Wat betekent dit voor jou als medewerker?
Vanaf 1 november 2025 is TGV niet langer toegankelijk. Je kan collega’s opzoeken via andere kanalen die beschikbaar zijn binnen jouw entiteit, zoals:
- Microsoft Teams
- Microsoft Outlook
- De interne toepassingen van jouw agentschap
Vragen of feedback?
- Heb je vragen over hoe je binnen jouw entiteit contactgegevens kan raadplegen? Neem dan contact op met je HR- of IT-dienst.
- Raadpleeg ook zeker onze veelgestelde vragen(opent in nieuw venster).
Wij danken alle gebruikers voor hun jarenlang vertrouwen in de Telefoongids Vlaanderen!