Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe installeer je TeamViewer QuickSupport op je Iphone/ Ipad? Vragen en antwoorden over jouw toestellen
Hoe installeer je TeamViewer QuickSupport op je Iphone/ Ipad?
De applicatie TeamViewer QuickSupport wordt gebruikt om op afstand directe technische ondersteuning te bieden door tijdelijk toegang te geven tot een apparaat. Volg deze stappenplannen om de applicatie te installeren en te gebruiken op een Iphone of Ipad.
Installatie
- Stap 1
Open de App Store op je iPhone/iPad
- Stap 2
Zoek naar de applicatie "TeamViewer QuickSupport". Installeer de applicatie en bevestig indien nodig de download.
TeamViewer QuickSupport is een gratis applicatie.
Configuratie
TeamViewer Quicksupport moet worden geconfigureerd bij het eerste gebruik.
- Stap 1
Open de TeamViewer QuickSupport‑app.
- Stap 2
Je krijgt een welkomsboodschap, druk op "ga akkoord om verder te gaan".
- Stap 3
Vervolgens krijg je de vraag “Toestaan dat QuickSupport apparaten zoekt op lokale netwerken?”. Je mag deze weigeren, de functie is niet noodzakelijk.
- Stap 4
De vraag “QuickSupport wil je meldingen sturen” mag met “Sta niet toe” beantwoord worden. Het is niet noodzakelijk dat meldingen ingeschakeld zijn voor een goede werking van de applicatie.
- Stap 5
Nu volgt een introductie, deze mag worden overgeslagen.
- Stap 6
De applicatie is nu geconfigureerd, je krijgt het startscherm te zien. Het TeamViewer-ID van het toestel, bestaande uit 9 of 10 cijfers, verschijnt.
Overname door de helpdesk
De helpdesk agent kan enkel de inhoud van het scherm zien. TeamViewer QuickSupport op iPhone/iPad laat niet toe dat de helpdesk agent de controle over het toestel overneemt. De volgende stappen geven aan hoe je een schermuitzending kan opstarten en beëindigen.
- Stap 1
Open TeamViewer QuickSupport.
- Stap 2
Je ziet een TeamViewer-ID (9–10 cijfers). Deel deze ID met de helpdesk agent.
- Stap 3
Wanneer de agent verbinding maakt, ontvang je een verzoek om verbinding te maken. Tik op Toegang toestaan om het verzoek te accepteren.
- Stap 4
Schermuitzending wordt nu opgestart. Tik op Start uitzending om het scherm te delen met de helpdesk agent.
- Stap 5
Bovenin je scherm verschijnt een rode banner die aangeeft dat je scherm wordt gedeeld.
- Stap 6
Swipe naar boven om schermuitzending naar de achtergrond te brengen.
- Stap 7
Swipe nogmaals naar boven om TeamViewer QuickSupport naar de achtergrond te brengen.
- Stap 8
De gedeelde inhoud van het scherm zal nu als een extra venster getoond worden. Dit venster kan worden gesloten door op X te tikken links bovenaan het venster.
- Stap 9
Om de schermuitzending te stoppen, tik op de rode banner op het scherm. Kies vervolgens Stop. De uitzending is nu gestopt.
TeamViewer QuickSupport verwijderen
- Stap 1
Ga naar het startscherm van de iPhone/iPad en houd het icoon van TeamViewer QuickSupport ingedrukt tot het menu verschijnt. Kies Verwijder app.
- Stap 2
Om te bevestigen, klik op Verwijder app.