Gedaan met laden. U bevindt zich op: Hoe maak je tijdens een vergadering aparte vergaderruimten aan? Vragen en antwoorden over Teams

Hoe maak je tijdens een vergadering aparte vergaderruimten aan?

In vergaderingen met meerdere aanwezigen is het soms aangewezen om de vergadering tijdelijk voort te zetten in aparte vergaderruimten of zogenaamde breakout rooms.

Wanneer je als organisator de vergaderruimten hebt aangemaakt kan je de deelnemers eraan toewijzen.

  •       Enkel de organisator kan aparte vergaderruimten aanmaken en er de deelnemers aan toewijzen.
  •       Enkel aanwezige deelnemers kunnen aan een vergaderruimte worden toegewezen.

Aparte vergaderruimten (breakout rooms) aanmaken

  • Stap 1

    Start de vergadering.

    In het onderstaande voorbeeld is de vergadering ruim op voorhand gestart, zodat er nog geen deelnemers aanwezig zijn.

  • Stap 2

    Klik op de onderstaande knop aan de bovenkant van het vergaderscherm.

  • Stap 3

    Klik vervolgens op "Vergaderruimten maken".

    Tip: Nadat de vergaderruimten zijn aangemaakt, worden deze weergegeven in het deelvenster aan de rechterkant. Wanneer je het deelvenster hebt gesloten, kan je het altijd opnieuw openen door op de knop voor vergaderruimten te klikken.

Namen van de vergaderruimten aanpassen

De standaardnamen van de vergaderruimten zijn niet zo veelzeggend (Room 1, Room 2…). Gelukkig kan je die makkelijk aanpassen.

  • Stap 1

    Klik rechts op de vergaderruimte waarvan je de naam wenst aan te passen en kies Naam van vergaderruimte wijzigen.

  • Stap 2

    Typ een betekenisvolle naam in en klik op "Naam van vergaderruimte wijzigen" om te bevestigen.