Hoe neem je notities tijdens een vergadering?
Tijdens een vergadering neem je meestal notities om de vastgelegde afspraken en andere belangrijke informatie niet te vergeten. Misschien doe je dat nog met pen en papier of in Word, maar tijden veranderen en er bestaan tegenwoordig verschillende manieren om digitaal notities te nemen. Ook in Teamsvergaderingen kan je nu rechtstreeks notities nemen die bovendien aan de betreffende vergadering gekoppeld blijven.
- Stap 1
Klik tijdens de online vergadering in het vergadermenu op "Meer" en kies Notities bij vergadering.
- Stap 2
Klik nu in het rechterdeelvenster op "Notities" maken .
- Stap 3
De notities gaan nu open in het chatgesprek van de vergadering.
Bovenaan de pagina zie je de titel van de vergadering en eronder zie je ‘Notities’.
Als je deze subtitel wil wijzigen, kan je hem selecteren en gewoon overtypen. - Stap 4
Onder de subtitel, net onder de lijn, kan je je notities beginnen nemen.
- Stap 5
Wil je je notities onderverdelen in subthema’s (of secties), dan klik je op het kruisje dat verschijnt als je de cursor net onder de tekst die je getypt hebt, houdt. Dit maakt een nieuwe sectie aan.
- Stap 6
Voor en na elke sectie kan je zo bijkomende secties toevoegen.
- Stap 7
Wanneer je klaar bent, hoef je niets op te slaan. Je wijzigingen werden automatisch bewaard. Verlaat of sluit gewoon de vergadering.
Tip: Je vindt deze vergadernotities ook later nog terug door naar de vergaderchat te gaan en bovenaan het tabblad Notulen aan te klikken (zie afbeelding bij stap 3).
Ook kan je je notities terugvinden in de afspraak in je Teamsagenda door naar Chat te gaan en te klikken op Notities weergeven in volledig scherm.