chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aanmelden met beveiligingscode via mobiele app

    Wat heb ik nodig om me aan te melden met de mobiele app?

    Als u zich wilt aanmelden met de mobiele app, moet u zich eerst aanmelden bij de online overheid. Hiervoor hebt u uw eID, uw pincode, een kaartlezer en de juiste software nodig.

    • Ga naar mijn digitale sleutels in CSAM
    • Meld u aan met uw eID en kaartlezer 
    • Klik op de optie ‘beveiligingscode via mobiele app’
    • Klik op ‘nieuwe mobiele app activeren’
    • Bevestig uw contactgegevens
    • Installeer 1 van de voorgestelde apps op uw smartphone
    • Open de app
    • Klik op volgende in CSAM
    • Er wordt een QR-code getoond (zwart-witte blokjes)
    • Scan deze code met uw app
    • De app genereert een code
    • Geef deze code in in CSAM
    • Klik op ‘volgende’

    Vanaf nu kunt u gebruik maken van de aanmeldoptie ‘code via mobiele app’. Om van deze optie gebruik te maken, hebt u ook altijd uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Dit moet u ook activeren in Mijn digitale sleutels.

    Hoe meld ik me aan met de mobiele app?

    • Kies ‘Beveiligingscode via mobiele app’.
    • Klik op ‘Ga verder’. U wordt nu doorverwezen naar een aanmeldscherm van CSAM.
    • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘verdergaan’.
    • Open uw app. Er wordt een unieke code gegenereerd.
    • Vul de code in in het aanmeldscherm. Opgelet! De code is slechts voor een beperkte tijd geldig.

    U bent nu aangemeld in het loket.

    Bekijk de video.

    Mogelijke foutmeldingen

    Interne fout

    Als u een foutmelding ziet, waarin ‘interne fout’ staat, is er iets fout gelopen tijdens het authenticeren. U kunt 1 van volgende oplossingen proberen:

    • Sluit uw browser volledig af en probeer opnieuw.
    • Wis de geschiedenis van uw browser.
    • Open het e-loket in privé-modus
      • Chrome: druk ctrl+shift+n
      • Firefox: druk ctrl+shift+p
    • Probeer aan te melden in een andere browser.

    Neem contact op met uw lokale beheerder

    U hebt niet voldoende rechten om toegang te krijgen tot het loket waarin zich probeert aan te melden. Uw lokale beheerder (bv. uw gemeentesecretaris of leidend ambtenaar) kan u hier normaal verder mee helpen.