Contactformulier Studietoelagen
Extra uitleg bij de opties in het Contactformulier Studietoelagen.
Contactformulier Studietoelagen
Hier kan je je vraag per e-mail richten aan 1700.
Bijvoorbeeld:
- over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een studietoelage
- hoe je een aanvraag indient
- …
Hier kan je je vraag per e-mail richten aan 1700.
Bijvoorbeeld:
- over de stand van zaken van je dossier
- over de behandeltermijn van je dossier
- of je aanvraag goed is aangekomen
- …
Geef hier de reden op waarom je een herberekening van je toelage wilt. Het bericht komt rechtstreeks in je dossier terecht. Je kan een herziening alleen aanvragen als je dossier al is afgewerkt.
Bijvoorbeeld:
- je bent niet akkoord met de beslissing of berekening in het dossier
- je wilt foutieve informatie in het dossier laten rechtzetten
Om dat te kunnen doen moet je aanmelden en volgende stappen doorlopen:
- Welk dossier wil je laten herzien?
- Er verschijnt een overzicht van de dossiers waarvoor je toegangsrechten hebt (voor een student zal dat het eigen dossier zijn, voor een ouder de dossiers van de studenten waarvan ze toelating kregen via het studentenprofiel)
- Als er geen overzicht verschijnt, kan dat betekenen dat
- Het dossier nog niet is opgestart
- Je geen toestemming hebt om het dossier aan te vullen
- Het niet gaat om financiering in het hoger onderwijs
- Statuspagina
- In deze stap zie je altijd eerst de status van het dossier.
- Herziening aanvragen
Selecteer de reden voor herziening, typ eventueel een toelichting en laad de nodige documenten op.
Vereisten voor de documenten:- Een link doorsturen naar een online album, Dropbox of One Drive is niet mogelijk, de link kan niet geopend worden.
- Het aantal documenten om op te laden vormt geen probleem (maximum ligt hoog genoeg).
- De maximale bestandsgrootte van elke bijlage is 7 MB.
- Gebruik bij de naamgeving van documenten geen spatie, leestekens of andere speciale tekens.
- Volgende bestandsformaten zijn mogelijk als bijlage: bmp, gif, jpg, jpeg, png, tif, doc, docx, pdf, rtf, txt, html, htm, ppt, pptx, xls, xls.
De dossierbehandelaar die je vraag tot herziening behandelt, zal je op de hoogte brengen van de beslissing, ofwel vragen om meer informatie te bezorgen.
Hier heb je de mogelijkheid om documenten rechtstreeks toe te voegen aan je dossier. Je moet enkele stappen doorlopen:
- Welk dossier wil je vervolledigen?
- Er verschijnt een overzicht van de dossiers waarvoor je toegangsrechten hebt (voor een student zal dat het eigen dossier zijn, voor een ouder de dossiers van de studenten waarvan ze toelating kregen via het studentenprofiel)
- Als er geen overzicht verschijnt, kan dat betekenen dat
- het dossier nog niet is opgestart
- Je geen toestemming hebt om het dossier aan te vullen
- het niet gaat om studiefinanciering in het hoger onderwijs
- Statuspagina
- In deze stap zie je altijd eerst de status van het dossier.
- Documenten opladen
- Als er in het digitaal loket nog gegevens te bevestigen zijn, wordt je eerst naar daar geleid. Pas nadat je de bevestiging voltooid hebt, kan je documenten toevoegen aan je dossier.
- Vereisten voor de documenten:
- een link doorsturen naar een online album, Dropbox of One Drive is niet mogelijk, de link kan niet geopend worden
- het aantal documenten om op te laden vormt geen probleem (maximum ligt hoog genoeg)
- de maximale bestandsgrootte van elke bijlage is 7 MB
- gebruik bij de naamgeving van documenten geen spatie, leestekens of andere speciale tekens
- volgende bestandsformaten zijn mogelijk als bijlage: bmp, gif, jpg, jpeg, png, tif, doc, docx, pdf, rtf, txt, html, htm, ppt, pptx, xls, xls
De dossierbehandelaar die jouw dossier behandelt, zal de documenten bekijken en je op de hoogte brengen van het verdere verloop van je dossier.
- Als je kind niet bij jou woont, kan je hier informatie vragen over de status en de uitbetalingen.
- Je bericht komt automatisch als e-mail terecht bij de persoon die deze aanvragen verwerkt.
- Bij meerderjarige kinderen moet je een schriftelijke toestemming van je kind en een kopie van de identiteitskaart (voor- en achterkant) toevoegen.
Hier kan je je vraag per e-mail richten aan de boekhoudkundige dienst van Studietoelagen.
- een afbetalingsplan of uitstel van betaling aanvragen
- je vraag stellen over een lopend afbetalingsplan of uitstel van betaling
De dienst Studietoelagen staat alleen in voor de financiering van het hoger onderwijs.
Als je een vraag hebt over studiefinanciering in het kleuter-, lager of secundair onderwijs, dan informeer je best bij Groeipakket (de vroegere kinderbijslag). Zie: Wie zijn de uitbetalers van het Groeipakket?(opent in nieuw venster)