Gedaan met laden. U bevindt zich op: Onderzoek naar een benchmarking en marketing tool voor de cultuursector

Onderzoek naar een benchmarking en marketing tool voor de cultuursector

Onderzoeksrapport
augustus 2019
Departement Cultuur, Jeugd en Media
Het voorliggende onderzoek naar publiekswerving met ondersteuning van datagedreven benchmarking en marketing in de cultuursector heeft blootgelegd dat deze sector verdere ondersteuning nodig heeft voor digitale transformatie vanuit een holistisch perspectief. De SWOT analyse in hoofdstuk 5.1 geeft aan dat het vraagstuk omtrent datagedreven publiekswerving niet te isoleren valt van de bredere noden rond digitalisering. De uitdagingen die de digitalisering stelt aan de cultuursector worden helder samengebracht in het Memorandum voor een speerpunt digitale transformatie1 van publiq, Cultuurconnect en VIAA.
Publicatiedatum
Augustus 2019
Publicatietype
Onderzoeksrapport
Thema's
Cultuur, jeugd, sport, media en toerisme
Auteur(s)
IDEA Consult, Publiq, Makame
Doelgroep
Ruim publiek