De STEM-agenda 2030 zet verder in op een hogere instroom in STEM-opleidingen en -loopbanen, op STEM-specialisten en op het algemeen versterken van STEM-competenties in de ruime maatschappij: de ‘STEM-geletterdheid’. Concreet wordt dat vertaald in 4 strategische doelstellingen: 1/ De samenleving is zich bewust van het belang van STEM-competenties. 2/ Iedereen met interesse en talent in STEM vindt de weg naar een passende STEM-opleiding. 3/ Het STEM-onderwijs en opleidingsaanbod speelt in op de evoluties en transities in het bedrijfsleven, onderzoek en de samenleving. 4/ STEM-competenties worden zoveel mogelijk ingezet in functie van noden, evoluties en transities in het bedrijfsleven, in onderzoek en in de brede maatschappij.
Publicatiedatum
Juni 2021
Publicatietype
Beleidsdocument
Thema's
Leren en werken , Secundair onderwijs , Loopbaan

Gerelateerde publicaties